RegExp??
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-02-02 10:50

Hej NG!

Jeg skal bruge noget RegExp til at tjekke, om indholdet af formfelter er OK.
Felterne må indeholde 0-9 og a-z (ét felt må indeholde 0-9, a-z og |).

Er der nogen der lige kan bikse noget kode sammen, eller som har det
liggende?

På forhånd tak.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thygesen

Dato : 15-02-02 20:06

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> [...]
> Felterne må indeholde 0-9 og a-z (ét felt må indeholde 0-9, a-z og |).
>
> Er der nogen der lige kan bikse noget kode sammen, eller som har det

Skal det være RegExp, hvis det ikke behøver at være det så kan følgende
bruges

tekst = "hej"
signs = "0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"
For i = 1 to len(tekst)
if instr(signs,mid(tekst,i,1)) = 0 then
udgyldig = 1
end if
Next

if udgyldig = 1 then
response.write "feltet indeholder ugyldige tegn!"
end if

Hvis det er lige meget om det er store eller små bogstaver, så kan du bruge
denne linie i stedet:
if instr(signs,lcase(mid(tekst,i,1))) = 0 then

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-02-02 20:59

> [...]
bruge
> denne linie i stedet:
> if instr(signs,lcase(mid(tekst,i,1))) = 0 then

Tak for forslaget - det bruger jeg lige, indtil jeg finder på en god RegExp
løsning

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-02-02 20:30

Jesper Nielsen wrote in

> [...]
> og |).
>
> Er der nogen der lige kan bikse noget kode sammen, eller som har det

jeg har selv i dag siddet og skulle lave et regexp, der kan genkende en
URL. I den forbindelse faldt jeg over disse links:

http://www.codeproject.com/books/1578701392.asp
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/043001-1.shtml

god fornøjelse ... :)

Hent i øvrigt også i samme ombæring WSH-documentation på

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/733/msdncompositedoc.xml

happy coding ... :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-02-02 21:01

> [...]
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/001/733/msdncompositedoc.xml

Tak for linksene - de ser meget fine ud .-)

--
Mvh. Jesper