Bytte Harddisk.
Fra : Skywalker

Dato : 15-02-02 11:02

Jeg har lige købt ny HD, som jeg har formateret, den er på 40 gb, det
jeg vil nu er at copiere indholdet fra min gamle HD over på den nye,
kan det udmiddelbart lade sig gøre.
Grunden til dette er at jeg helst vil beholde indholdet fra min gamle
HD, skal jeg bruge nogle programmer til at gøre det med eller kan jeg
bare lade begge HD side i maskinen og så copiere det hele direkte
over, jeg skal måske lige tilføje at indholdet på den gamle HD er med
operativ systemet Windows 98 2 Udgave, som sidder som c-drev, det er
det jeg booter op på !

Skywalker

Fra : UraNos

Dato : 15-02-02 11:04

Det nemmeste er nok at lave en ghost hvis du har dette program, eller skal
du bruget et andet program til at kopiere, da du ikke kan kopiere
systemfiler

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Gichael

Dato : 15-02-02 11:34

Brug Norton Ghost. Partition Magic laver også noget som kan bruges til at
copiere fra hdd -> hdd.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 15-02-02 11:45

Skywalker wrote:

> [...]
> over, jeg skal måske lige tilføje at indholdet på den gamle HD er med
> operativ systemet Windows 98 2 Udgave, som sidder som c-drev, det er

Hvis du ikke vil bruge specielle programmer som Drive Image eller Ghost,
kan du prøve følgende :

1. Opret en boot partition på den nye disk
2. Formater den nye disk
3. Kopier ALT undtaget Windows biblioteket til den nye disk
4. Opret et Windows bibliotek på den nye disk
5. Kopier alle filer (og underbiblioteker) fra det gamle Windows
bibliotek til det nye undtaget swapfilen WIN386.SWP

Det har virket for mig et par gange.

/klaus

Fra : Gichael

Dato : 15-02-02 11:51

Hvis du gør det på den måde, så husk at skriv

attrib -s -h -r /s

i c:\

Så kan du se alle skjulte filer, og kopiere dem.

Fra : Børgesen

Dato : 15-02-02 14:25

> [...]
> Jeg har lige købt ny HD, som jeg har formateret, den er på 40 gb, det
> jeg vil nu er at copiere indholdet fra min gamle HD over på den nye,

Jeg har een gang med held - og stik imod alle forventninger - klaret opgaven
som følger:

1) Installerede ny harddisk som slave.
2) Startet i DOS tilstand
3) Kopieret _alt_ fra gammel disk til ny disk.
4) Slukket, og installeret ny disk som master.

og vupti!

Jeg indrømmer, at jeg ikke havde forventet, at det ville virke og giver
således ingen garantier - men dengang virkede det!

Fra : Thore Sorensen

Dato : 16-02-02 12:40

On Fri, 15 Feb 2002 14:25:13 +0100, "Børgesen" <mailnews@ready.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg indrømmer, at jeg ikke havde forventet, at det ville virke og giver
>således ingen garantier - men dengang virkede det!

Det må jo nødvendigvis have været før "lange fil-navne"..:)
DOS kender kun 8.3 - formatet...

Eller kan man altid:
1) Sætte ny HD som sekundær.
2) Fdisk'e og formattere (32-bit)
3) Boot'e (fra gammel HD) i fejlsikret tilstand
4) Kopiere revl og krat fra C: til D: (evt med Disco Commander eller
WinCommander)
5) Ignorere fejlmeddelelse vedr *.swp filen
6) Bytte om på C: og D:

....men det er langt hurtigere med Ghost..:) (Alt vigtigt foregår i
DOS..:) )

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Henning

Dato : 15-02-02 15:40

On 15 Feb 2002 02:01:44 -0800, sky@e-mail.dk (Skywalker) wrote:

> [...]
>over, jeg skal måske lige tilføje at indholdet på den gamle HD er med
>operativ systemet Windows 98 2 Udgave, som sidder som c-drev, det er

Brug Ghost - www.ghostsoft.com. Du skal ikke formatere eller noget
først.

P.S. Jeg tror du glemte et par af dem her .....

Henning
hsb@FJERNESimage.dk