Kan ikke boote op på A - men kan godt sk~
Fra : Carsten J. Thomsen

Dato : 14-02-02 22:35

Hej!

Jeg har et diskette-drev på en Acer-maskine, som godt kan læse/skrive
data... men man kan ikke boote på den!

Lyder det ikke mærkeligt... Jeg har selvfølgelig været inde og stille i
CMOS/BIOS og prøvet at ændre boot-rækkefølge:

Boot-sequence: A, C

Og jeg har også prøvet:
Boot-sequence: only A

I det hele taget synes jeg det lyder mrækeligt at man har et diskettedrev,
som man godt kan læse og skrive fra... men ikke
boote op på !!!

Er der nogen som har prøvet noget lignende ?

Hvad kan man gøre ???

--
Best regards / Mange hilsner fra
Carsten

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail:
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk

Fra : Darkh

Dato : 15-02-02 10:55

> [...]
> som man godt kan læse og skrive fra... men ikke
> boote op på !!!
>
> Er der nogen som har prøvet noget lignende ?

Jeg har prøvet det samme på en IBM. Efter at have prøvet flere forskellige
indstillinger uden held, bad jeg den loade default indstillinger...og så
virkede det.

mvh
Jesper

Fra : Carsten J. Thomsen

Dato : 15-02-02 11:30

Ja, det er ret irriterende at den ikke kan boote på A-drevet!

Har også prøvet def. indstillinger! Det hjælper heller ikke!
Nyt diskettedrev har jeg også prøvet - uden held....

En BIOS-opdatering ved jeg faktisk ikke hvordan jeg gør... mon det ville
hjælpe?

Fra : Darkh

Dato : 15-02-02 12:22

> [...]
> Nyt diskettedrev har jeg også prøvet - uden held....
>
> En BIOS-opdatering ved jeg faktisk ikke hvordan jeg gør... mon det ville

Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men det er som regel en fordel at opdatere
bios.
Du kunne også prøve at skifte kablet til drevet.

mvh
Jesper

Fra : Henning

Dato : 15-02-02 15:36

On Fri, 15 Feb 2002 11:30:23 +0100, "Carsten J. Thomsen"
<cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>Nyt diskettedrev har jeg også prøvet - uden held....
>
>En BIOS-opdatering ved jeg faktisk ikke hvordan jeg gør... mon det ville
For at opdatere bios, skal du boote op på diskette...

P.S. Du bedes ændre din OE, så den laver Re: på indlæg i stedet for
Sv:

Henning
hsb@FJERNESimage.dk