Farre Give sogn
Fra : bente vinding jensen

Dato : 15-02-02 08:35

Er der nogen der ved om der er et lokal arkiv i Farre Give sogn, Vejle amt ?
Hvis der ikke er, ligger der så et i nærheden ?

Og hvor ligger Nyhus ?
Det drejer sig om området i nordsjælland , men hvor og ligger der en kirke i
Nyhus ?
Hvis de ikke har en kirke, hvilken kirke gik man så til .

Med venlig hilsen og TAK.
Bente Vinding Jensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-02-02 10:28

"bente vinding jensen" <rokken@hundeuld.dk> skrev Fri, 15 Feb 2002
08:34:45 +0100

>Er der nogen der ved om der er et lokal arkiv i Farre Give sogn, Vejle amt ?
>Hvis der ikke er, ligger der så et i nærheden ?

http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Vejle.htm

Give Kommunes Lokalhistoriske Arkiv, Give afd.
Donneruplundvej 2
7323 Give
75 73 53 22, 75 73 93 75 u.f. åbningstid
75 73 55 20 ti 13-16
Falk Mikkelsen
Give, Givskud, Lindeballe,Ringive
og Øster Nykirke sogne i Give Kommune

Give Kommunes Lokalhistoriske Arkiv, Thyregod afd.
Skolegade 4, Thyregod
7323 Give
76 70 84 15 fr 15-17 og e.a.
Henny Sørensen
Skovlunden 1, Thyregod
7323 Give
75 73 40 84 + 75 73 45 05
Thyregod og Vester sogne i Give Kommune

Give Kommunes Lokalhistoriske Arkiv,
Gadbjerg afd.
Langgade 72
7321 Gadbjerg
75 87 60 19, 1. ti i md 15-18
Hans Dybvad
Gadbjerg sogn i Give Kommune

>Og hvor ligger Nyhus ?
>Det drejer sig om området i nordsjælland , men hvor og ligger der en kirke i
>Nyhus ?
>Hvis de ikke har en kirke, hvilken kirke gik man så til .

Iflg. Krabsen er der flere forekomster af "Nyhuse" i området, men ingen
"Nyhus".
http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-02-02 17:51

"bente vinding jensen" <rokken@hundeuld.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvor ligger Nyhus ?
> Det drejer sig om området i nordsjælland , men hvor og ligger der en kirke
> Nyhus ?
> Hvis de ikke har en kirke, hvilken kirke gik man så til .
Se kort på

Nyhuse ligger nor for Jægerspris lige før Kulhuse - der er på kortet
markeret en kirke - men hvad er det for en?
Ellers hører området til Dråby sogn.

Det er det eneste sted der passer til "Nordsjælland" (så vidt DLD2001).
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk

Fra : Krabsen

Dato : 15-02-02 19:13

Den hedder såmænd 'Skoven' kirke

Filialkirke til Dråby Sogn, Horns Herred - opført 1897

mvh

Krabsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-02-02 00:46

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> Den hedder såmænd 'Skoven' kirke
>
> Filialkirke til Dråby Sogn, Horns Herred - opført 1897
Ja, det står der jo sandelig også (TRAP 4/II s.181)... "Skovkirken" står der
nu - men det er jo en detalje.
Det overså jeg - i min iver for at fortælle om Nyhuse )

Fra : Show The Andersens

Dato : 16-02-02 07:09

> [...]
?
> Hvis der ikke er, ligger der så et i nærheden ?

Hvad søger du? Jeg bor i nærheden men kender ikke arkivet, men kender andre
muligheder i nærheden??

Annette