Netværk mellem 2 XP pro maskiner
Fra : Mick Johansen

Dato : 15-02-02 06:01

Hejsa,

Jeg har lige udskiftet OS på en server fra Win2k til Win XP. Pludseligt kan
jeg ikke tilgå drevene på serveren ved at mappe "\\servernavn\drevnavn$".
Den eneste måde jeg kan få adgang er ved at lave et specifikt share på de
drev der skal deles, altså "\\servernavn\mitshare".

Begge maskiner er sat op til samme workgroup, ip'er i 10.0.0.x og med min
DSL router som gateway. Dette fungerede fint da maskinen kørte Win2k.

Nogen ideer til hvad der kunne være galt?

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Heine Laursen

Dato : 15-02-02 12:17

"Mick Johansen" <mick-j@it.dk> wrote in

> [...]
> min DSL router som gateway. Dette fungerede fint da maskinen kørte
> Win2k.
>
> Nogen ideer til hvad der kunne være galt?

har du oprettet logon på bække maskiner med samme brugernavn og password?

Er du administrator på bække kontoer på maskinerne?

Hvis nej til et af disse, så tror jeg det er der problemet gæmmer sig.

Heine Laursen

Fra : Mick Johansen

Dato : 15-02-02 19:06

Ja og ja, så nej ;)

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Stine

Dato : 16-02-02 08:23

Du kan da normalt da ikke logge på 2 maskiner samtidig med samme bruger, med
mindre han er administrator ??

Henrik