Tilføj ekstra række til Access database???
Fra : Emil Devantie

Dato : 15-02-02 01:37

Jeg har et mindre problem. Jeg har lavet en database til en
"clickcount" altså hvor man kan se hvor mange gange en speciel
historie er blevet læst, og jeg har så i min database 5 rækker,
der hedder følgende: ID | URL | Navn | Hits | også min nye række:
Antal --> I rækken Antal står hvor mange historier hver
person har skrevet ind, men jeg kan ikke rigtig finde ud hvad jeg
skal skrive i database connection i toppen af mit ASP dokument.
her er hvad der står i toppen af mit ASP dokument, men hvad skal
jeg skrive for at få "Antal" frem så den også står der???

p.s. Det er et script jeg har downloadet her fra, så jeg har ikke
selv lavet det andet end at tilføje den ekstra række til
databasen...

<%

Response.Buffer = True

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("clickcount.mdb")
If Request.QueryString("id") <> "" Then
   Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
   strSQL = "SELECT * FROM clickcount WHERE (ID = " &
Request.QueryString("id") & ")"
   rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
   If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
      rs("Hits") = rs("Hits") + 1