TDC kunde sidder og storspammer lige nu
Fra : H. Olesen

Dato : 14-02-02 23:29

Att: TDC (eller en ander der kan informere TDC om dette nu)

Hjæææælp, kan I ikke lukke ham ned?

Jeg har modtaget mailen 5 gange nu, på forskellige email adresser. Har
talt med bekendt som også har modtaget den. Den seneste har jeg
modtaget kl 23.20

I får lige al info her, her en den ene kopi, men headere og bodies er
identiske, bortset fra forskellige modtager adresser (til mig)

From: "Donald Mortensen" <dmesbjerg@hotmail.com>
To: <esema@image.dk>
Subject: Får du dine penge udbetalt kontant??
Date: Thu, 14 Feb 2002 23:00:56

I am an old Fellow at 67 years.
Hej!
Hej

Jeg er en gammel gut på 67 år.

Jeg er lige kommet ind i et ny startet projekt, som ser ud til at
kunne give en god forrentning.
Hele projektet skal køre over internettet, så det eneste det kræver er
at du har en hjemme
computer. Du bestemmer selv hvornår og hvor meget du vil arbejde.

Er du interesseret i at være med inde det bliver forsent. Så send mig
en blank e-mail med
emnet "Tjen stort". Så sender vi dig yderligere materialle ang.
projektet.

Mvh.

Donald

Fra : H. Olesen

Dato : 14-02-02 23:44

On Thu, 14 Feb 2002 23:28:49 +0100, H. Olesen <helle@fjernesema.dk>
wrote:

>Att: TDC (eller en ander der kan informere TDC om dette nu)

Jeg ved godt at mit indlæg falder udenfor denne gruppes fundats men
det var et desperat forsøg på at informere TDC om dette, så jeg håbede
at der var en derfra som læste med her nu.

Jeg kender desværre ikke noget telefonnummer hvor TDC internet kan
kontaktes nu.

Så jeg håber at I vil tilgive mig for at bryde gruppens fundats.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Anders lund

Dato : 15-02-02 00:44

Jeg har også modtaget mailen, jeg har dog ikke tænkt mere over det end de
andre spam mails jeg modtager. Du kan dog prøve at skrive til
abuse@post.tele.dk

Anders Lund
www.overclocking.dk

Fra : H. Olesen

Dato : 15-02-02 00:54

On Fri, 15 Feb 2002 00:44:13 +0100, "Anders lund"
<lund@overclocking.dk> wrote:

>Jeg har også modtaget mailen, jeg har dog ikke tænkt mere over det end de
>andre spam mails jeg modtager.

Grunden til at jeg råbte op her var at jeg på det tidspunkt havde
modtaget den 5 gange, har fået en mere siden, det bliver ved og ved på
forskellige email adresser.

Det er mit skud at han har suget adresserne på usenet og desværre har
jeg nogle gange været nødsaget til at bruge ikke-specialt konstruerede
email adresser, som f.eks denne jeg skriver med nu. Den er ægte men
oprettet specielt til usenet brug, så jeg kan skifte den ud, hvis den
bliver for spambefængt.

>Du kan dog prøve at skrive abuse@post.tele.dk

Det har jeg gjort, men jeg ved dog ikke hvornår de får kigget på den i
deres mailbox. Derfor mit desperate forsøg her om han kunne lukkes her
og nu. Jeg var træt af at den blev ved og det ville sgu' også være
godt hvis TDC kunne stoppe en spammer midt i hans spamudsendelse.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 15-02-02 14:26

"H. Olesen" kom med et nødskrig i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> at der var en derfra som læste med her nu.
>
> Jeg kender desværre ikke noget telefonnummer hvor TDC internet kan

Det er måske nok liiiige optimistisk nok at forvente, at nogen vil kaste
sig over en spam-sag kl. 23:43.
Der er jo ikke ligefrem fare for liv, lemmer og store værdier, fordi du
har modtaget fem e-mails.
Desuden vil der overhovedet ikke være problemer i at spore sig frem til
afsenderen ud fra IP-adressen.

Hvis du kigger på afsenderens IP-adresse, vil du kunne finde ud af, at
klager kan henvises til TDC it-sikkerhedshotline CSIRT.DK.
Du kan læse mere om, hvordan CSIRT håndterer den slags her:
http://www.csirt.dk/abuse

CSIRT har allerede fået besked om den akutelle sag.

FUT: dk.admin.netmisbrug

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Morten Birkelund

Dato : 15-02-02 00:50

"H. Olesen" <helle@fjernesema.dk> wrote in message
> [...]

> en blank e-mail med
> emnet "Tjen stort". Så sender vi dig yderligere materialle ang.

Hvad med at lige lave en cc til told og skat sammentidig, og vær så sød at
give dem hele headeren, så tror jeg at der går laaang tid inden at han
spammer igen.

Hvis de har hele headeren tager det ikke mange minutter at spore ham.

--
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 01:19

H. Olesen fra det ydre rum sagde engang følgende:
...snip...spam

> From: "Donald Mortensen" <dmesbjerg@hotmail.com>

Der er ikke mange Donald Mortensen'er i Esbjerg, her er hvad krak siger:

Mortensen, Donald
Mejsevej 1
6240 Løgumkloster
Tlf. 40728897

Mortensen, Donald
Mejsevej 1
6240 Løgumkloster
Tlf. 20676786

Mortensen, Donald, specialarbejder
Thorsensvej 5
6740 Bramming
75172130

Mortensen, Donald
Vænget 16
6240 Løgumkloster
40842531

Grib knoglen og ring til ham! En skam der er mere end en :-/
En håndfuld seriøse opkald burde ellers nok at kunne holde ham fra at
spamme fremover
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 01:29

Jes Vestervang fra det ydre rum sagde engang følgende:

> H. Olesen fra det ydre rum sagde engang følgende:
> ..snip...spam

> Der er ikke mange Donald Mortensen'er i Esbjerg, her er hvad krak siger:

Damn, tåben har også sendt to til mig... tæsk til ham!
Jeg må hellere lige ringe lidt rundt imorgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-02 02:25

Fri, 15 Feb 2002 01:18:40 +0100, skrev Jes Vestervang
<jesvj2@mailme.dk>:

>Der er ikke mange Donald Mortensen'er i Esbjerg, her er hvad krak siger:

Han hedder formentlig ikke Donald, men muligvis David Mortensen.

Det er (næsten) helt sikkert, at han står bag dette indlæg:

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 15:51

Knud Gert Ellentoft fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Han hedder formentlig ikke Donald, men muligvis David Mortensen.
>
> Det er (næsten) helt sikkert, at han står bag dette indlæg:

-klip-
Her er ihvertfald den samme Donald:
---
From: "Donald Mortensen" <dmesbjerg@hotmail.com>
Newsgroups: dk.kultur.billedkunst
Subject: maling
Date: Sat, 20 Oct 2001 16:10:25 +0200

jeg har her på mine ældre dage fået masser af tid og har en gevaldig lyst
til at komme igang med overstående hvordan kommer jeg bedst igang og
hvordan griber jeg det an

mvh donald
---
Og en mere:
---
From: "Donald Mortensen" <dmesbjerg@hotmail.com>
Newsgroups: dk.kultur.billedkunst
Subject: karel appel salg
Date: Sun, 21 Oct 2001 11:23:56 +0200

maske komposition st. 33x29 malet på plade
tilbud under 100.000 kr ingen interresse.
mhv. dm
---

Fra : Simon Skals

Dato : 15-02-02 10:48

It seems Jes Vestervang wrote:
>Der er ikke mange Donald Mortensen'er i Esbjerg, her er hvad krak siger:

Ved du overhovedet, om han hedder Donald?

Hvis nej, så lad dog for helvede være med at hænge folk ud!

>Grib knoglen og ring til ham! En skam der er mere end en :-/

Ih ja. Der er til gengæld kun én Jes Vestervang iflg. Krak. Hvor
fedt ville du synes, det var, hvis nogen udsendte spam som Jes
Vestervang, og dit navn/telefonnummer efterfølgende blev postet i
en gruppe? Klovn.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 16:02

Simon Skals fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Ved du overhovedet, om han hedder Donald?

Nogenlunde.

> Hvis nej, så lad dog for helvede være med at hænge folk ud!

Talt pænt, du!
Jeg har ikke hængt nogen ud, for jeg har ikke peget på nogen bestemt.

> Ih ja. Der er til gengæld kun én Jes Vestervang iflg. Krak.

Og?

>Hvor
> fedt ville du synes, det var, hvis nogen udsendte spam som Jes
> Vestervang, og dit navn/telefonnummer efterfølgende blev postet i
> en gruppe?

Så ville jeg da finde ud af hvem der spammede i mit navn og give ham en
røvfuld! Seriøst: Jeg ville finde hans internetudbyder og få dem til at
tage sig af det. Det med telefonnummeret er alligevel noget alle har adgang
til, så at poste det her i ng'en er imo ikke nogen dødssynd.

>Klovn.

Simon, du må lige tage den lidt med ro. Det eneste jeg har gjort er at
spørge krak ad hvilke David Mortensen'er der findes i Esbjerg. Da der er
tre kan det altså ikke kaldes at hænge nogen ud imo.
Det med at jeg ville ringe var nu ment som en joke, men det fremgik vist
ikke tydeligt nok :-/
De fleste herinde er vist desuden kloge nok til at lade vedkommendes
internetudbyder tage sig af det, når nu den aligevel er så let at
identificere.

Fra : Simon Skals

Dato : 15-02-02 16:30

>Nogenlunde.

Det er ikke godt nok. Om du så var 100% sikker, ville det være en
dårlig ide.

>Talt pænt, du!
>Jeg har ikke hængt nogen ud, for jeg har ikke peget på nogen bestemt.

Du har listet et par Donald'er og opfordret folk til at ringe.

>Og?

Hvis en eller anden sendte en masse spam ud som "Jes Vestervang",
så ville du måske få nogle opkald, såfremt nogen valgte at bruge
samme fremgangsmåde som dig i dette forum.

> [...]
>tage sig af det. Det med telefonnummeret er alligevel noget alle har adgang
>til, så at poste det her i ng'en er imo ikke nogen dødssynd.

Det er unødvendigt, og du efterlader det indtryk, at der er en
sammenhæng mellem "Donald Mortensen" i emailen og en af de
personer, du finder på Krak. Samtidig opfordrer du folk til at
ringe. Du kan ikke vide, om der er et par tåber, som overser din
smiley og begynder at ringe rundt.

> [...]
>tre kan det altså ikke kaldes at hænge nogen ud imo.
>Det med at jeg ville ringe var nu ment som en joke, men det fremgik vist

Nej, og uanset hvad er det en dårlig joke. Jeg *har* prøvet at
blive ringet op af yderst hidsige personer, som tror, at jeg har
portscannet dem (fordi mit navn optræder ved Cybercitys
IP-adresser i RIPE-databasen, og der er lige så mange Simon
Skals'er, som der er Jes Vestervang'er på Kraks side).

>De fleste herinde er vist desuden kloge nok til at lade vedkommendes
>internetudbyder tage sig af det, når nu den aligevel er så let at
>identificere.

Det er farligt at gøre sig alt for høje forventninger om den
generelle intelligens hos brugerne. Hvis du ikke tror mig, skal
jeg gerne forwarde 1000+ mails, som jeg igennem tiden har
modtaget på den mail-adresse, der optræder i RIPE-databasen. Der
er lidt af hvert fra almindelig tilsvining til voldstrusler.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-02 16:47

Simon Skals fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Det er ikke godt nok. Om du så var 100% sikker, ville det være en
> dårlig ide.

....klip...
Jeg kan godt se du har ret, i mine øjne så det bare ud som om det kun kunne
være Donald Mortensen. Jeg regnede ikke med at folk ville ringe, når der
ingen garanti var for at det var den rigtige, men kan godt se at der en en
grum mulighed for at folk ringer og går amok :-/
Jeg har forresten lige fået et par mails mere fra Den kære Hr. Mortensen
:-/ Endda på den af mine konti der sædvanligvis er spamfri
Pyt, sagen er jo blevet meldt til hans udbyder, så det stopper nok

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-02 01:20

H. Olesen skrev:

> [...]
>
>Jeg har modtaget mailen 5 gange nu, på forskellige email adresser. Har
>talt med bekendt som også har modtaget den. Den seneste har jeg

Du er ikke ene.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-02-02 02:34

Prøv denne her
Donald Mortensen Tlf. 75 17 21 30

Thorsensvej 5
6740 Bramming

Adressen siger jo esblerg, så du kan jo prøve at få personens e-mail-adresse

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-02-02 06:49

Ja og det er faktisk muligvis i strid med den danske lovgivning om
opfordring til pyramidespil.

mvh

Kasper

P.S: Jeg har fået 2

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-02 15:00

H. Olesen skrev:

>Att: TDC (eller en ander der kan informere TDC om dette nu)

En anden gang kan du skrive i dk.admin.netmisbrug. Der hører den
slags hjemme, og der er også hjælp at få.

--
Bertel

Fra : bedste

Dato : 26-02-02 11:33

On Thu, 14 Feb 2002 23:28:49 +0100, H. Olesen <helle@fjernesema.dk>
wrote:
Hej Helle.
Med risiko for en masse skæld ud fordi jeg er i en forkert gruppe vil
jeg spørge dig....
Er du den Helle, jeg har skrevet med for længe siden... ??
Med venlig hilsen
Gerda... tidl. Aalborg ... nu Randers
g.nicolaisen@mail.tele.dk

Fra : H. Olesen

Dato : 28-02-02 22:54

On Tue, 26 Feb 2002 10:33:28 GMT, g.nicolaisen@mail.tele.dk (bedste)
wrote:

>Hej Helle.
>Med risiko for en masse skæld ud fordi jeg er i en forkert gruppe vil
>jeg spørge dig....
>Er du den Helle, jeg har skrevet med for længe siden... ??

Svaret pr email.

--
Mvh.
H. Olesen