Windows mediaplayer & Flash
Fra : Claus S

Dato : 14-02-02 22:19

Det kan være jeg er helt ude i hampen men...

Kan det lade sig gøre at indsætte windows media player (og real player for
den sags skyld" i en flash movie, så man f.eks. kunne afspille et livestream
uden at skulle ud i eksterne vinduer eller alm. html?

mvh Claus
www.frekvens.dk

Fra : Michael Peo

Dato : 14-02-02 22:45

nix
/peo
www.bandage.dk

Fra : Papusniak

Dato : 14-02-02 23:47

Ja, jeg tror at du kan finde det her http://www.flashants.com
Men hvorfor ikke bruge QT, især nu der kommer version 6

Fra : Brian Andersen

Dato : 15-02-02 23:58

Hvis du er helt vild, kan du lave video i ren Flash. Så har du ingen
bekymringer om brugerne har den ene eller anden player installeret. Hvis de
er inde på din Flash-side, så kan de også se videoen, hvis den er i Flash.

Jeg har gjort det en gang, og det virker fint. Du laver din video om til en
sekvens af billeder. Quicktime (den betalte udgave) kan fx omdanne en video
til en billedsekvens med fx 12 billeder pr. sekund. Du har altså en række
billeder, som du smider ind i en flash-film. Herefter optager du lydsporet
og lægger også det ind i flashen. Vupti, så har du en flash-video.

Og du kan endda krydre den med alle mulige ting som preloadere,
teksteffekter og hvad du ellers plejer at bruge.

/Brian Andersen