ftp server. hjælp hjælp hjælp
Fra : Sebastian

Dato : 14-02-02 21:12

Er der slet ingen der ved hvor man kan finde noget info om opsætning af en
ftp server under mandrake 8.1. jeg har set i bøgerne frihed til at vælge,
men der kunne jeg ikke finde særlig meget om emnet.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 14-02-02 21:32

Sebastian wrote:

> [...]
> opsætning af en ftp server under mandrake 8.1. jeg har set i
> bøgerne frihed til at vælge, men der kunne jeg ikke finde særlig

http://proftpd.linux.co.uk/

Den synes jeg er rigtig god!
Jeg bruger den selv som server og den er nem at sætte op.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil skrive til mig!
Så er man godt nok en spade --> http://www.sjl.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-02-02 22:00

On Thu, 14 Feb 2002 20:31:36 GMT, "Søren Jacob Lauritsen"
<devnull@nospam.sjl.dk> wrote:

>http://proftpd.linux.co.uk/
>
>Den synes jeg er rigtig god!
>Jeg bruger den selv som server og den er nem at sætte op.

Mega nem! Den virker stort set "out of the box"!
Jeg har bare sat en regel op om at gruppen users ikke må gå uden for
deres homedir.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 14-02-02 22:28

Stefan Bruhn wrote:

> Mega nem! Den virker stort set "out of the box"!
> Jeg har bare sat en regel op om at gruppen users ikke må gå uden for
> deres homedir.

Det har jeg også gjort. Selvom det vist ikke er nok, du kan godt bryde
ud af dit jail. Jeg er bare ikke helt klar over hvordan. Man skal bare
ikke regne med at man er sikker! ;)

/Søren

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-02-02 01:46

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> Det har jeg også gjort. Selvom det vist ikke er nok, du kan godt bryde
> ud af dit jail. Jeg er bare ikke helt klar over hvordan. Man skal bare
> ikke regne med at man er sikker! ;)

For at bryde ud af at chroot() jail skal man svjv udnytte en fejl i kernen
- som vist ikke er tilstede (i hvert fald ikke hvad nogen ved af).

Rasmus

If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Sebastian

Dato : 14-02-02 22:20

"Sebastian" <Balle@ready.dk> skrev i en meddelelse
> Er der slet ingen der ved hvor man kan finde noget info om opsætning af en
> ftp server under mandrake 8.1. jeg har set i bøgerne frihed til at vælge,
> men der kunne jeg ikke finde særlig meget om emnet.

Tak for det.

Men nu er jeg ret ny i linux. og der er flere forskelige filler at vælge i
mellem!

proftpd-1.2.5rc1.tar.gz
proftpd-1.2.5rc1.tar.gz.asc
proftpd-1.2.5rc1.tar.gz.md5

Jeg aner virklig ikke hvad jeg skal vælge.

Jeg har en Mandrake 8.1

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-02 22:28

Den Thu, 14 Feb 2002 22:19:56 +0100 skrev Sebastian:

> [...]
>>

>Tak for det.
>
>Men nu er jeg ret ny i linux. og der er flere forskelige filler at vælge i

Pakket fil (lissom .ZIP under windows)

>proftpd-1.2.5rc1.tar.gz.asc
Ascii tekstfil - måske beskrivelse af programmet?

>proftpd-1.2.5rc1.tar.gz.md5
Checksum

>Jeg aner virklig ikke hvad jeg skal vælge.
Snup du hellere den pakkede fil.

>Jeg har en Mandrake 8.1
Ligger proftpd ikke på CD'erne?

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Morten Fix

Dato : 15-02-02 13:15

"Sebastian" <Balle@ready.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Tak for det.
>
> Men nu er jeg ret ny i linux. og der er flere forskelige filler at vælge i

de er alle rc = release candidates dvs. de er ikke helt færdigt udviklede og
gennemtestede.
Så hvis du ikke specifikt skal bruge en af de nye features i 1.2.5rc1 så
ville jeg vælge 1.2.4 som du enten finder på mandrake cden eller som rpm
pakke på internettet.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-02-02 17:18

Morten Fix wrote:

> [...]
> Så hvis du ikke specifikt skal bruge en af de nye features i 1.2.5rc1 så
> ville jeg vælge 1.2.4 som du enten finder på mandrake cden eller som rpm

Der er en sikkerhedsfejl i 1.2.4, som er rettet i 1.2.5rc1, så jeg ville
anbefale 1.2.5rc1 selvom det er en release candidate. Jeg kan i øvrigt
fortælle at de to 1.2.5rc1'ere, jeg passer har kørt problemfrit i en måneds
tid (eller hvor længe siden det nu end er, den blev frigivet).

Rasmus

[ Cancel Cancelled ]
- Pine