At brænde en Suse cd?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-02-02 19:17

Hejsa NG,

Her gik jeg og troede, at man bare lige kunne hente et par iso'er ned og
brænde dem uanset hvilken dist. vi taler om. Men den eneste iso-fil fra
Suse, jeg kan finde, er deres live-eval edition. Kan det virkelig passe at
man ikke kan hente, brænde og installere Suse fra en CD? Er man virkelig
nødt til at lave en ftp-installation??

Jeg ku så selvfølgelig bare vælge en anden dist., men nu har jeg altså lige
set mig fast på Suse. Well, så kunne jeg jo betale mig fra det og købe
pakken hos en forhandler, men det ophæver li'som et af mine argumenter for
at bruge linux.

Hvad gør i andre??

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-02 19:29

Den Thu, 14 Feb 2002 19:17:11 +0100 skrev Tonni Aagesen:
> [...]
>set mig fast på Suse. Well, så kunne jeg jo betale mig fra det og købe
>pakken hos en forhandler, men det ophæver li'som et af mine argumenter for

Låner CD'erne nede på arbejdet.

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-02-02 19:34

Tonni Aagesen skrev:

> [...]
> lige set mig fast på Suse. Well, så kunne jeg jo betale mig fra det og
> købe pakken hos en forhandler, men det ophæver li'som et af mine

At du skal betale sølle 3-400 kr. for tusindvis af gode programmer?

Køber cderne fra http://www.liga.dk eller http://www.suse.dk.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-02-02 20:12

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev:

> At du skal betale sølle 3-400 kr. for tusindvis af gode programmer?

Præcis

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-02-02 20:15

Tonni Aagesen wrote:

> Præcis

Der medfølger jo også en bunke manualer og 90 dages support, var
det ikke noget - oooh, nu var jeg jo ved at glemme det
vigtigste: Et SuSE-mærke til din PC (standard 2x2 med buet
front!), det ser rigtigt godt ud på fronten af mit nye (hentet
hos studiedata i dag...) blå Chieftec miditower.

> --
> Mvh
> Tonni Aagesen
> agent29@mail1.stofanet.dk

Din .sig-adskiller er ikke for god, der mangler et whitespace -
spørg mig ikke hvordan det fixes i Udkig Expres.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-02-02 20:27

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> front!), det ser rigtigt godt ud på fronten af mit nye (hentet
> hos studiedata i dag...) blå Chieftec miditower.

Well, det er præcis det jeg synes jeg spilder mine penge på, da jeg er
pilfinger pr. definition (Selv om jeg godt nok får svært ved at undvære
det mærke

> Din .sig-adskiller er ikke for god, der mangler et whitespace -
> spørg mig ikke hvordan det fixes i Udkig Expres.

Hmm... Din sig ser ligesådan ud som min Prøver at kigge på det.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-02-02 20:56

On Thu, 14 Feb 2002 20:26:39 +0100, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Hmm... Din sig ser ligesådan ud som min Prøver at kigge på det.

Hans har et mellemrum efter -- og det er det der gør hele forskellen.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Niels Bachmann

Dato : 14-02-02 23:20

> Hans har et mellemrum efter -- og det er det der gør hele forskellen.

For at være lidt nysgerrig. Hvorfor er det vigtigt ?

MVH/ Niels Bachmann
--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-02 23:31

Den Thu, 14 Feb 2002 23:20:09 +0100 skrev Niels Bachmann:

> [...]
>
>MVH/ Niels Bachmann
>--
>"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

Af samme grund som at man starter kommunikation med en mailserver med
HELO eller EHLO, og at man skriver "Re:" foran når man besvarer noget:

Sådan er standarden.

De fleste programmer retter sig efter standarden, og hvis man ikke
overholder den, går der kage i tingene - fx. ses nogen gange subjects
a'la "Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: OE sucks", og i dette tilvælde har
det medført at din signatur ikke blev fjernet da jeg trykkede "followup"
fordi du ikke har nogen signatur-adskiller til at fortælle hvor den
starter.

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-02-02 23:56

Niels Bachmann skrev:

> For at være lidt nysgerrig. Hvorfor er det vigtigt ?

Det, at der er en standard for, hvordan signaturer startes, betyder, at
et program kan genkende den del af indlægget, der er en signatur. Det
betyder igen, at programmet kan gøre noget ved signaturen - f.eks. give
det en bestemt farve og/eller fjerne det fra den citerede tekst, der
vises, når man svarer på et indlæg.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-02-02 21:27

Tonni Aagesen wrote:

> Præcis

Ja det kunne da være rart hvis SuSE var gratis ... men nu gør SuSE meget ud
af deres dist. og gør også meget for Linux samfundet - så de sølle 600kr en
Pro koster er IMO givet godt ud!
Den koster en brøkdel af en XP, tvinger ikke en til at opgradere hardwaren
- og dens GUI giver ikke kvalme.

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-02-02 22:20

In article <3c6$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Peter Jespersen wrote:
> Ja det kunne da være rart hvis SuSE var gratis ... men nu gør SuSE meget ud
> af deres dist. og gør også meget for Linux samfundet - så de sølle 600kr en
> Pro koster er IMO givet godt ud!

Jeg har måske ikke helt fattet det, men hvad er det som SuSE gør for
linux samfundet mere end Redhat og Mandrake?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-02-02 09:34

Jesper Krogh wrote:

> Jeg har måske ikke helt fattet det, men hvad er det som SuSE gør for
> linux samfundet mere end Redhat og Mandrake?

De har fingrene med i en del udviklingsprojekter, fx porteringen af kernen
til x86-64 og IA-64 (Deres springen frem og tilbage imellem disse to har
jeg så ikke brudt mig så meget om). Derudover er deres velordnede
pakkr/moduler meget appelerende for virksomheder, hvilket er godt for os.
Nu hvor Linux er ved at være nået igennem puberteten er det næste skridt at
få "legaliseret" Linux og jeg kan ikke se nogen anden vej end den
kommercielle.

Jeg har så ikke sagt at de har større nytteværdi end Mandrake (Deres
universitetsprojekter er fremragende) og den anden hvis navn jeg har
fortrængt (Sikkert ikke værd at huske alligevel). Det var direkte sat op
imod hvorfor skulle jeg betale for SuSE ... Kort sagt for støttens skyld.
Synes også at der er mere fornuft i at støtte en europæisk distribution
(SuSE, Mandrake) end at gå amerikansk for enhver skyld.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-02-02 20:47

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> lige set mig fast på Suse. Well, så kunne jeg jo betale mig fra det og
> købe pakken hos en forhandler, men det ophæver li'som et af mine

Køber dem såmænd!
Det er genialt at installere fra DVD....