Store problemer med ASP og DK settings
Fra : Michael

Dato : 14-02-02 19:33

Hej.

Beklager at jeg har postet dette i flere grupper, men jeg har lidt svært ved
at se hvor fejlen ligger (og hvad den er).

Jeg har et kæmpe kæmpe problem med, at hvis jeg i min ASP side generére en
... NOW(), så skriver den formatet i engelsk og ikke på dansk!? Altså den
skriver 02/14/2002 istedet for 14/02/2002. Den står til dansk begge steder i
Regional. Det er en engelsk Win2000/SRV. Hvis jeg står i en DOS prompt og
skriver "date", skriver den korrekt "14-02-2002", så det er som om at det
kun er ASP der ikke kan se at den burde være dansk!? Uret/tiden i hjørnet
står også korrekt.

Det har tidligere virket, men efter en reperation af Win2000 (fordi den ene
disk var stået af) så virkede det pludselig ikke længere!? Jeg har prøvet
alt synes jeg - geninstallere IIS, opdateret med nyeste patches, genstartet
mange gange og jeg har endvidere også prøvet at sætte:
%@LCID=1030% som det første i mit ASP dokument (burde den ikke sætte hele
siden til at arbejde med dansk tid/dato?) men uden held. Den skriver bare
stadigt 02/14/2002 Skriver jeg der imod %@LCID=1040% sætter den godt nok
datoen til "14/02/2002"!?

Er der ikke nogen der kan give nogle fingerpeg hvor jeg evt. kan lede eller
prøve, for ellers bliver jeg nødt til at reinstallere min server og det vil
jeg helst ikke! Anything... reg.database.. reinstallere ét eller andet (ud
over hele Win, da der er meget i dét) eller whatever.. vil bare prøve noget.

Michael

Fra : Knud Westdorf

Dato : 15-02-02 00:25

"Michael" <spam@example.com> wrote in message
> [...]
> kun er ASP der ikke kan se at den burde være dansk!? Uret/tiden i hjørnet

[SNIP]

Har du også valgt dansk under "Set default..." nederst på
"General-fanebladet under Regional Options?

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Michael

Dato : 15-02-02 09:06

> [SNIP]
> Har du også valgt dansk under "Set default..." nederst på
> "General-fanebladet under Regional Options?

Ja.

Michael