onMouseOver
Fra : Ricki

Dato : 24-01-01 22:28

Hej,

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man laver et billede hvor der
fremkommer tekstbokse når man fører musen henover, men teksten skal være
forskellig afhængig af hvor på billedet man står. F.eks. 4 forskellige
punkter. Er det noget med imagemaps eller så'n? Det skal IKKE være links.

Venlig hilsen Ricki

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 01:50

Wed, 24 Jan 2001 22:28:08 +0100, skrev "Ricki" <ricki@join-in.dk>:

> [...]
>forskellig afhængig af hvor på billedet man står. F.eks. 4 forskellige
>punkter. Er det noget med imagemaps eller så'n? Det skal IKKE være links.

Jeg har smækket noget op på
<http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup6a.htm>.
Det virker kun i IE.
Jeg har ikke nået at få skrevet nogen forklaring, men skriv igen, hvis
du har brug for det.
(Du skal bare højreklikke og kigge i kilden).
TLokomotiv osv. kan du ændre til Thvaddetnuskalvære.
Den hvide farve i teksten er mit stylesheet skyld i.

Det nemmeste og noget, der vil virke i alle browsere, vil være enten
at have teksten på en html-side eller som grafik.

Jeg tror ikke, at du får det til at fungere med tekstbokse, udover med
alt eller title, men det er ikke alle, der vil få dem at se.

http://smedeparken.mobilixnet.dk under webdesignhjælp/ popupvinuer
6, er der et imagemap med popupvinduer.
Her er det godt nok et billede på den side der åbnes, men det kan
sagtens erstattes med tekst eller linke til et billede, som så er
teksten.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 17:48

Thu, 25 Jan 2001 01:50:14 +0100, skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk>:

>Jeg har smækket noget op på
><http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup6a.htm>

I bar iver efter at lave nogetv avanceret, glemte jeg det letteste,
title kan også bruges og det virker i IE, Netscape 6 samt de fleste
versioner af Opera.

<http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup6b.htm>

med venlig hilsen
Knud