beboere af Store Linde, Karise, Fakse Hd. ~
Fra : ErikRN

Dato : 14-02-02 18:05

Hej
Har du kendskab til beboerene, af hvad jeg formoder var en gård ved navn Store Linde. Jeg
er specielt intresseret i Morten Nielsen g.m. Ellen Pedersdatter (levede ca. 1680). Er der
nogen forbindelse overhovedet med disse og navnet Winther (Vinter o.s.v.) ?
Hvor kan jeg finde skifter efter "beboere" af Store Linde, i.e. hørte gården under noget
gods?

Erik R N
Denmark

Fra : Henning Christensen

Dato : 15-02-02 06:47

?
> Hvor kan jeg finde skifter efter "beboere" af Store Linde, i.e. hørte
gården under noget
> gods?

Du nævner ikke, hvor i landet, Store Linde skal findes; men der er
formentlig tale
om landsbyen Store Linde eller Storelinde, Karise S., Fakse H.
Hvis det er tilfældet, hører gårdene højst sandsynligt under Bregentved
gods.
Mvh.
Henning Christensen

Fra : ErikRN