hjææælp til backup ..Ghost.. måske forkert~
Fra : Trolderik

Dato : 14-02-02 18:11

Denne gruppe er måske mit sidste håb ... jeg har før brugt Norton ghost
(under win98) og det virkede upåklageligt til at tage backup af hele
pationen og så gen-etablere når jeg havede for meget skrammel og "døde" ting
liggende.

Men nu har jeg skiftet til XP .... og ligesådan med ghost (7) ... men jeg
kan kun få min brænder frem som target mappe ... i ghost 6 kunne jeg lave en
imagefil på et andet drev ??? .... er der nogen der ved om jeg har lave GED
eller om denne mulighed er "sparet" væk ???

Hvis den er sparet væk ... findes der et alternativt backupprogram der kan
det samme som ghost ????

Fra : Bruun

Dato : 14-02-02 19:45

Hejsa,
"Trolderik" <trolderikREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eller om denne mulighed er "sparet" væk ???
>
> Hvis den er sparet væk ... findes der et alternativt backupprogram der

Det kommer så sandelig an på hvad dine filsystemer er formateret til?!
Hvis det er NTFS, så kan du kun dumpe fra systemet. Du skal have en
partition med FAT eller FAT32.

Nu har jeg ikke selv brugt ver. 7. Men den er vel næppe rippet i forhold
til ver. 6.5

Men det er vel bare at vælge Local->Partition->To Image.

Mvh Kim Bruun

Fra : Trolderik

Dato : 15-02-02 00:26

[cut]
> [...]
> til ver. 6.5
> Men det er vel bare at vælge Local->Partition->To Image.
[cut]

1: Øhhh .. hvorfor kan jeg kun kun dumpe fra NTFS ??
2: jeg har kun ver. 6.0 hvor finder jeg ver. 6.5 - har prøvet Norton's side
?
3: Når jeg vælger Local->Partition->To Image, vil den kun lægge det på
A-drev eller på brænder-drevet. Andet vil 7.0 ikke være med til ????

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-02-02 09:04

Trolderik wrote:

> 1: Øhhh .. hvorfor kan jeg kun kun dumpe fra NTFS ??

Han mente nok _til_ NTFS

> 3: Når jeg vælger Local->Partition->To Image, vil den kun lægge det på
> A-drev eller på brænder-drevet. Andet vil 7.0 ikke være med til ????

De andre partitioner du vil dumpe _til_ skal måske værer FAT
filsystemer, lyder fornuftigt :)

Fra : Trolderik

Dato : 15-02-02 10:39

[cut]
"Christian E. Lysel" skrev >
> [...]
> Han mente nok _til_ NTFS
> De andre partitioner du vil dumpe _til_ skal måske værer FAT

Ahhh ... nu tror jeg jeg kan se LYSET )) .... det skal straks afprøves -
at lave modtagerdrevet om til fat32 igen

Jeg vil bare lige benytte lejligheden til også at sige tak for de gode svar
og evt. løsninger herindefra .... TAK

MVH
Claus

Fra : Trolderik

Dato : 15-02-02 13:28

YEPS .... det var løsningen !!!!

Tak igen - nu virker det igen
Claus

Fra : Jesper K.A.

Dato : 16-02-02 10:48

> YEPS .... det var løsningen !!!!

Ghost afvikles fra DOS og DOS kan ikke "se" / læse NTFS filsystemet ..
derfor.!

Regards

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-02-02 12:10

Jesper K.A. wrote:

> Ghost afvikles fra DOS og DOS kan ikke "se" / læse NTFS filsystemet ..
> derfor.!

"kan ikke" er måske voldsomt sagt:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

Skal man også kunne skrive:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml

Fra : Jesper K.A.

Dato : 16-02-02 15:31

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message

> "kan ikke" er måske voldsomt sagt:

Ok .. specielt for dig tilføjes så ..

Ghost afvikles fra DOS og den DOS som Ghost bootdisken er baseret på kan
ikke "se" / læse NTFS filsystemet .. derfor.!

Var det bedre ..

Regards

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-02-02 18:02

Jesper K.A. wrote:

> Ghost afvikles fra DOS og den DOS som Ghost bootdisken er baseret på kan
> ikke "se" / læse NTFS filsystemet .. derfor.!

DOS kan godt læse NTFS, se
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

> Var det bedre ..

Nej :)