Mysql Database
Fra : Peter Bjerregaard

Dato : 14-02-02 16:06

Hej NG.

Jeg vil gerne have taget backup af min mysql database og jeg har følgende
ting og rettigheder.
jeg kan kun admin rettigheder på minegendatabase ikke heleserveren.
Der er instaleret phpmyadmin (v 2.5) til at lave ting i databasen.

Hvordan laver jeg en backup af min database ??

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-02-02 16:17

"Peter Bjerregaard" <manga@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Der er instaleret phpmyadmin (v 2.5) til at lave ting i databasen.
>
> Hvordan laver jeg en backup af min database ??

dette er en mulighed:

http://alt-php-faq.org/#id61

--
Henrik Hansen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-02-02 19:24

"Henrik Hansen" <hh@fsck.dk> wrote in message

> dette er en mulighed:
>
> http://alt-php-faq.org/#id61

Hmm jeg tror ikke jeg forstår det indlæg, de snakker om phpMyAdmin og
mysqlfront, men bruger alligevel kommando-linie-tools'ne!?

Med phpMyAdmin er det faktisk ret simpelt:

*** Udtræk data som .sql-fil ***

Vis dump (skema) af database

Marker: Struturen og data
Marker: Tilføj 'DROP TABLE'
Marker: Send

*** indsæt data fra .sql-fil ***

Kør SQL forspørgsel(er) på database
* Eller Tekstfilens placering : [find filen]
OK

*** slut ***

Så simpelt! :)

Jeg bruger det også til backup fra webhoteller der ikke giver direkte adgang
til MySQL-serveren

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-02-02 20:06

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote:

> "Henrik Hansen" <hh@fsck.dk> wrote in message

> Hmm jeg tror ikke jeg forstår det indlæg, de snakker om phpMyAdmin og
> mysqlfront, men bruger alligevel kommando-linie-tools'ne!?

der står hvis _IKKE_ du har adgang til phpmyadmin eller mysqlfront.

og der efter kommer et eksempel hvordan man gør det fra kommando linjen.

--
Henrik Hansen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-02-02 22:05

>>> http://alt-php-faq.org/#id61

> der står hvis _IKKE_ du har adgang til phpmyadmin eller mysqlfront.

Hmm, jeg tror jeg skal have fat i min optiker! ;)