Hvilken disk ??
Fra : Torben Brøndum

Dato : 14-02-02 15:52

Hej derude,

Hvilken disk vil I vælge ? Koster mellem 1100 og 1200 kr.

Seagate Barracuda 4 60 GB 7200 silent (B)
Maxtor DiamondMax D740X 60 GB 7200 RP (B)
IBM Deskstar 60GXP 60 GB 7200RPM (B)

Hilsen Torben Brøndum

Fra : CRH

Dato : 14-02-02 16:04

> Hvilken disk vil I vælge ? Koster mellem 1100 og 1200 kr.
>
> Seagate Barracuda 4 60 GB 7200 silent (B)
> Maxtor DiamondMax D740X 60 GB 7200 RP (B)
> IBM Deskstar 60GXP 60 GB 7200RPM (B)
>
> Hilsen Torben Brøndum

Køb dem alle
--
Venlig hilsen
Carsten

Fra : BorreBoy

Dato : 14-02-02 16:21

Fra : Clark Kent

Dato : 14-02-02 16:46

Altid IBM...........................

Fra : Chewie

Dato : 14-02-02 19:05

Fuldstændig Uenig!!
IBM HD'er er noget opreklameret lort..
De har en ret så stor fejlprocent..
Køb hellere Seagaten, den er også mere lydløs..

Mvh. Chewie

Fra : Chingachgook

Dato : 14-02-02 18:13

sprøg i dk.edb.hardware.drev og få bedre svar der

MEN, du kan også bare kigge derhenne og se de tråde der i forvejen erom det
emne!!!
den generelle holdning er dog at IBM sutte røv, Maxtor er et fint produkt,
mens seagate's barricuda IV er den bedste.. men det gælder selvfølgelig ikke
alle personer

Barricudaen er den jeg personligt vil gå efter, og gør det også snart .
Den er lydløs og har en megafin ydelse..... nævnte jeg den var lydløs? I
modsætning til IBM's!!!!!

//Chingachgook

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-02-02 19:48

On Thu, 14 Feb 2002 15:51:47 +0100, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> wrote:

>Hvilken disk vil I vælge ? Koster mellem 1100 og 1200 kr.
>IBM Deskstar 60GXP 60 GB 7200RPM (B)

Tjah, jeg er glad for mit eget eksemplar af ovennævnte disk. Billig,
stor, hurtig og næsten lydløs.

Morten
- - - - - -
Ding, DONG, dynamolygte....

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-02-02 20:08

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> wrote in message

> Seagate Barracuda 4 60 GB 7200 silent (B)

Jeg købte sådan en i November 2001, og den kører fremragende. Den er så godt
som lydløs, selv når kabinettet er åbent.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Gichael

Dato : 14-02-02 20:21

Køb IBM

Grunden til at mange ikke kan li IBM er at deres sidste serie havde en meget
stor fejl procent. Den nye kører KANONT! Og i mine øre larmer den ikke mere
end Seagates 4.

Seagate har lavet et program som man kan installere så den ikke larmer så
meget.. Det findes også til ibm, men det nedsætter søgetiden, hvilket mange
ikke ved, pga. seagate ikke skriver det.

Mvh Michael

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-02-02 20:33

Gichael wrote:

> [...]
> larmer så meget.. Det findes også til ibm, men det nedsætter
> søgetiden, hvilket mange ikke ved, pga. seagate ikke skriver

<snip>

Sig mig, ved du overhovedet hvad du taler om ?

Der findes et utility (basalt set en firmwareupdate) til Seagate
Barracuda ATA IV der løser et problem med højfrekvent hylen fra
enkelte diske.

Et andet utility har IBM lavet til deres diske (endnu en
firmware-justering), og med dette program kan man så reducere
lyden fra GXP'erne.

Seagate har altså intet med IBM's program at gøre, lige så vel
som IBM ikke har noget med Seagates program at gøre. Så tag lige
og begrav konspirationsteorien makker

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : TS

Dato : 14-02-02 21:17

Dette er ikke korrekt.
Seagate lavede et program i efteråret efter det viste sig at den første
serie begyndte at lave nogle mystiske skrattelyde. Jeg tror det kunne
sammenlignes med en biosopgradering af disken.
Ser du på deres hjemmeside er støjniveauerne for de to diske:
Seagate 24 db ved 'idle' hvor IBMs er på 30 db.

Jeg har ikke installeret noget software, og min nye disk er mere eller
mindre lydløs.
Jeg tror næste også at Seagaten er hurtigere end IBM 60 GXP, hvorimod den
nye 120 GXP er hurtigere - men stadig ikke ligeså lydløs som Seagaten.

Kig på www.storagereview.com - de underbygger ovenstående.

/Tonni

Fra : Chewie

Dato : 15-02-02 06:47

"TS" <tosch@email.dk> skrev i en meddelelse
(snip)
> Jeg tror næste også at Seagaten er hurtigere end IBM 60 GXP, hvorimod den
> nye 120 GXP er hurtigere - men stadig ikke ligeså lydløs som Seagaten.

(snip)
> /Tonni

Fuldstændigt korrekt!

Mvh. Chewie.

Fra : Dabbu

Dato : 15-02-02 15:45

> [...]
>
> Hvilken disk vil I vælge ? Koster mellem 1100 og 1200 kr.
>
> Seagate Barracuda 4 60 GB 7200 silent (B)
> Maxtor DiamondMax D740X 60 GB 7200 RP (B)

Seagaten har jeg selv, og den er jeg toptilfreds med. Som andre i tråden
nævner er den noget nær total lydløs .

Maxtor'en kender jeg ikke !

IBM'en, jeg kender en der sælger computere, som har fortalt mig at der
kommer en ganske stor procentdel tilbage med fabriksfejl .

Mvh
Dabbu