Re: Appel fra en romanfigur -- brænd Koran~
Fra : Kirsten

Dato : 14-02-02 14:40

Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91B57CBFD7CF3.miljokemi.dk@130.226.1.34...

> Hvis du fortsætter dit spam, som det mest af alt kan betegnes som, vil
> der blive indgivet en klage til din udbyder CyberCity.

Kære Morten,
Du skal bare vide, du har min fulde opbakning! Faktisk kom jeg til at tænke
på, om du ikke også ku' ha' lyst til at være med til at starte en
underskriftindsamling for indførelse af censur på Internettet?

Jeg har tjekket sagen og fundet et par fyre, der er lige så stærke
modstandere af 'ytringsfrihed' på nettet som du og jeg -- måske ku' vi også
få dem
med? Du får i hvert fald deres adresser, så kan vi se:

Anders Peter Johnsen: anderspj@post8.tele.dk, Rasmus Underbjerg Pinnerup:
hobbes@post1.tele.dk, Andreas Falck: andreas.falck@ulrikkenborg.dk samt
Christian Winther Bech: bechd@mac.com.

Og hvis der er flere sympatisører derude omkring, er I selvfølgelig velkomne
til at skrive!

I Kristus
Kirsten Johansen
romanfigurer.kirsten@horrorcomix.com

-- Brænd Koranen og synagogerne! Red Bibelen fra www.horrorcomix.com --

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-02-02 14:58

In an article of 14 Feb 2002 Kirsten wrote:

> -- Brænd Koranen og synagogerne! Red Bibelen fra www.horrorcomix.com --

Hvor er du dog et sørgeligt menneske, Kirsten.

Gider du ikke holde op med at spamme stort tonsvis af nyhedsgrupper.

--
Uffe Holst

Fra : Kirsten

Dato : 14-02-02 16:59

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Y2.T2.6I2REZ0pWqb246d.NR@post6.tele.dk...

In an article of 14 Feb 2002 Kirsten wrote:

> -- Brænd Koranen og synagogerne! Red Bibelen fra www.horrorcomix.com --

>Hvor er du dog et sørgeligt menneske, Kirsten.

Åh, var jeg dog blot et sådan, du kære.

>Gider du ikke holde op med at spamme stort tonsvis af nyhedsgrupper.

Jeg sender udelukkende til relevante grupper.

-- Brænd Koranen og synagogerne, og red Bibelen fra www.horrorcomix.com --

Fra : Thomas H.

Dato : 14-02-02 18:08

"Kirsten" <romanfigurer.kirsten@horrorcomix.com> skrev i en meddelelse

> Åh, var jeg dog blot et sådan, du kære.

Ja ok, jeg tvivlede godt nok også på at du var et menneske!

> Jeg sender udelukkende til relevante grupper.

Nej du gør sgu ej!
Få dig dog for helvede et liv, og se at kom videre, i stedet for at
trampe rundt i ting nogle påstår er sket for mere end 2000 år siden!
Og hvis du virkelig ikke har andet at lave, end at studere de der gamle
røverhistorier dagen lang, så lad venligst os andre være, tak!

Thomas H. - www.thhe.dk
Som ikke fatter hvorfor gud lod mere end 3000 mennesker dø d.11/9-2001 !!

Fra : Jahnu

Dato : 16-02-02 04:56

On Thu, 14 Feb 2002 18:08:10 +0100, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

<klip>

>Thomas H. - www.thhe.dk
>Som ikke fatter hvorfor gud lod mere end 3000 mennesker dø d.11/9-2001 !!

Hvorfor kun 3000 d. 11 sep? Hvad er der særligt ved dem? Gud lader
alle dø hele tiden. Dødsprocenten er stadig 100. Hvorfor klager du
ikke over det?

mvh
Jahnu

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-02-02 19:26

> Åh, var jeg dog blot et sådan, du kære.

> Jeg sender udelukkende til relevante grupper.

Forklar venligst hvordan det er relevant for dk.medier.tv ,
dk.kultur.billedkunst , dk.kultur.film etc. at du har indført et korstog mod
mulismer !

Det har ikke noget med censur at gøre. Du har fuld ret til at sende dine
indlæg i dk.opslag eller dk.livssyn.kristendom. Du må så sandelig også gerne
lave en en hjemmeside. Du har sådan set de samme rettigheder som alle andre.
Usenet hierakiet er indelt i flere under grupper for at forbedre
overskueligheden og undgå at folk debattere emner på kryds og tværs. Derfor
er det ikke "tilladt" at poste nynazistiske indlæg i dk.marked.privat.edb.
Man må ikke poste kædebreve i dk.kultur.musik o.s.v.

Du kan læse mere om hvilke emner de enkelte grupper dækker på
www.usenet.dk/grupper.pl hold dig til dem der har direkte relevans for dit
emne.

Michael

p.s. mail afsendt til abuse@cybercity.dk

Fra : Per S.

Dato : 14-02-02 21:52

Hvorfor er det lige du mener dine indlæg hører til i billedkunst.dk?
Charlotte

--www.heartnsoul.dk

Fra : N/A

Dato : 14-02-02 16:49

Fra : Kirsten

Dato : 14-02-02 16:49

Ole Hjorthus <hjorthus@io.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4ghd3$2e8p$1@news.cybercity.dk...

> Jeg vil derfor anbefale at du vender tilbage til at skrive på de
> værtshustoiletvægge, du henter din inspiration fra. Det er nok mere dit
> niveau.

Kære Ole,
Mine synspunkter, som du tilsyneladende ikke deler, stammer fra de fremmeste
repræsentanter for den religion, Danmarks rige bygger på:

Harry Vinter -- formand for den halvdel af Folketingets præster, der
samtidig er medlemmer af den Danske Forening -- vil f.eks. meget gerne eje
en brændt Koran. Og opfordringen til at brænde jødernes synagoger og hellige
bøger kommer fra Martin Luther, grundlæggeren af den evangelisk-lutherske
kirke, som du da forhåbentlig også selv er medlem af.

Derved er der altså tale om både respektable og grundlovssikrede
holdninger, som vi alle bør værne om, ikke mindst i disse tider. For hvad
bliver ellers det næste? At vi heller ikke må opfordre til at slå hekse
ihjel?

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-02-02 17:15

In an article of 14 Feb 2002 Kirsten wrote:

> For hvad bliver ellers det næste? At vi heller ikke må opfordre til at
> slå hekse ihjel?

Gennem mit hidtil forholdsvis korte liv har jeg efterhånden mødt og kendt
mange muslimer. Det har været flinke og rare mennesker, der i bund og grund
ikke er en pind anderledes end alle os andre.

Når de muslimer, man kender, er sådan, så er det svært at forstå, at der
kan findes muslimer rundt omkring i verden, som er fanatikere, og som begår
forbrydelser i Guds navn.

Men efter at have stiftet bekendtskab med dig, må jeg desværre erkende, at
der også blandt kristne mennesker eksisterer sådanne fanatikere med et
vanskabt forhold til verden såvel som til Gud. På det punkt er
Kristendommen vist desværre ikke særlig forskellige fra Islam.

Jeg er kristen, og jeg er stolt af at være kristen, men hvis man skal
være som dig for at være rigtig kristen, så er jeg ikke kristen. Jeg ville
skamme mig usigelig meget, hvis jeg opførte mig som dig.

FUT: dk.livssyn.kristendom, hvor emnet vist er mest hjemmehørende.

--
Uffe Holst

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-02-02 17:28

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> writes:

> hvis man skal være som dig for at være rigtig kristen, så er jeg
> ikke kristen.

Det er vel omtrent som at sige "Hvis man skal være Inspektør Clouseau
for at være franskmand..."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Stefan Holm

Dato : 14-02-02 17:25

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> writes:

> Men efter at have stiftet bekendtskab med dig, må jeg desværre erkende, at
> der også blandt kristne mennesker

Hun er ikke kristen. Hun er en (efterhånden ganske pinlig) parodi på
kristne, der skal lokke folk ind på en dårlig hjemmeside. Ignorer
hende.

--
"I wear the cheese, it does not wear me."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-02-02 19:22

Stefan Holm <stefan@aub.dk> writes:

> "I wear the cheese, it does not wear me."

"I wear the cheese,
the cheese wears me,
we are a cheesy unity.
All hail the cheese that is to be,
cheese in the family."

--
Peter B. Juul, o.-.o "This is not a book which should be put aside
The RockBear. ((^)) lightly, it should be tossed aside with great

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-02-02 17:19

"Kirsten" <romanfigurer.kirsten@horrorcomix.com> writes:

> Harry Vinter -- formand for den halvdel af Folketingets præster, der
> samtidig er medlemmer af den Danske Forening -- vil f.eks. meget gerne eje
> en brændt Koran.

Og Anton Svendsen -- formand for den halvdel af alle verdens
Greenpeace-medlemmer, der har lyst til at dyrke sex med en død babysæl
-- vil gerne eje dit hoved på et fad.

Søren, jeg håber virkelig, at du dokumenterer dine ting i din bog i
stedet for bare at kaste om dig med den slags "fakta".

På den anden side har du sikkert digtet dine kilder selv.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-02-02 17:29

> [...]
>
> Harry Vinter -- formand for den halvdel af Folketingets præster, der
> samtidig er medlemmer af den Danske Forening -- vil f.eks. meget gerne eje

Jamen så kan han da bare sætte ild til en Koran i sin baghave, ikke?

> Og opfordringen til at brænde jødernes synagoger og hellige
> bøger kommer fra Martin Luther, grundlæggeren af den evangelisk-lutherske
> kirke, som du da forhåbentlig også selv er medlem af.

Det gør mig ikke til nazist at være medlem af Folkekirken.

Tværtimod er jeg moderat zionist.

> Derved er der altså tale om både respektable og grundlovssikrede
> holdninger, som vi alle bør værne om, ikke mindst i disse tider.

Åhja, demokratiet er vist meget godt alligevel, ikke?

For nu er det jo DINE rettigheder, der står på spil?

For hvad
> bliver ellers det næste? At vi heller ikke må opfordre til at slå hekse
> ihjel?

Jeg ville da ellers gerne se dig brænde på bålet...

Helt ærligt: Heksebrændinger holdt man op med for lang tid siden, vær glad
for det...

> I Kristus
> Kirsten Johansen
> romanfigurer.kirsten@horrorcomix.com
> -- Brænd Koranen og synagogerne, og red Bibelen fra www.horrorcomix.com --

Okay, "du" er altså stærkt imod "Horrorcomix", men ikke bare reklamerer "du"
gentagne gange for det - jeg kan ikke erindre een eneste mail, hvor "du"
IKKE har nævnt den fulde adresse på denne latterlige side - "du" har endda
adresse hos dem...Bizart, må jeg sige...Hvad med at "du" bare fes af og så
kørte dine diskussioner internt med dem og ikke alle mulige andre grupper
som ikke gider at høre på dit lort?

Desuden slår det mig at "du" er ALT for velbevandret i Luther til at være
almindelig, menig kristen.

Og der hvor de fleste kristne har den metode at de faktisk også siger
positive ting om Gud og Jesus i diverse lovprisninger, så holder "du" "din"
kæft og fremdrager i stedet Luthers antisemitisme. Eller nogle amerikanske
nynazister.

Een stor parade af de allerværste holdninger i Kristendommen.

Denne ensidighed og dette ensidige had til andre mennesker samt at du
udelukkende anvender såkaldt "stråmandsargumentation" gør mig helt sikker på
at "du" netop ikke er kristen, men derimod een, som vil skabe splid under en
falsk identitet.
Og som vil hænge kristne ud som antisemitister.
At "du" har læst Luther og ikke kan fokusere på endet end mandens
antisemitisme, siger en del. For Luthers sande betydning liger i hans
teologi og ikke at han var antisemit.

At du tilmed vil brænde Koraner er jeg heller ikke stødt på hos selv de mest
troende i d.l.k. hvor man immervæk har en vis respekt for Jøder og Muslimer
og aldrig kunne drømme om dèn form for "udryddelse" af jøder og muslimer,
som du lægger op til. Fordi det grundlæggende er ukristen opførsel. Jesus
kunne skælde nogle farisæere ud i en ophidset teologisk diskussion, men
derfra og til Luthers ideer om at ville udrydde jøder og videre til
Nazitysklands KZ-lejre, er der meget langt.

At "du" så sidestiller Luthers antisemitisme med Pavens under WWII gør det
med al ønskelig tydelighed klart at "du" faktisk ikke hører til i hverken
den ene eller anden retning, katolicisme eller protestantisme.

Og hele "din" måde at argumentere på ligner jo til forveksling en religiøs',
men det KAN jo skyldes at "du" er en halvstuderet røver, måske indenfor
teologi. Det minder mig lidt om "Faklen"-retorik, hvilket også ville passe
fint med at "du" muligvis har eller har haft en form for ideologisk
tilknytning til denne gruppe. Og at "du" muligvis er een af dens
teologistuderende/teologer.

Jeg har høj respekt for både Friedrich Wilhelm Nietzsche og Erwin
Neutzky-Wulff, men det beror sig også på at de begge - i modsætning til
dig - er ÅBNE kritikere af Kristendommen og ikke forsøger at infiltrere den
og plante splid.

Og at ingen af dem render rundt og udgyder fascistiske holdninger. Selv om
Nietzsche fejlagtigt er blvet taget til indtægt for nazismen.

Men hvis "du" - havd jeg formoder - faktisk hedder Søren Mosegaard og blot
prøver at propagandere for din nye bog, som jeg skam har tænkt mig at læse,
skal du are vide at Nietzsche allerede HAR skrevet "Antikrist", som er det
mest fuldendte filosofiske angreb på Kristendommen nogensinde, og at han
ikke behøvede at skrive en roman på 900 sider for at gå direkte i kødet på
kristendommen. Han nøjedes med et fagligt værk på ca. 100 sider.

Bare ærgeligt, sonnyboy!

Men tillykke med "din" nye e-mailadresse hos "ærkefjenden"...For nu kan "du"
jo bare reklamere ENDNU mere for denne side, ikke?

--
Anders Peter Johnsen

Fra : E.Dalgas

Dato : 15-02-02 16:09

Anders Peter Johnsen <anderspj@post.tele.dk> skrev

> Tværtimod er jeg moderat zionist.

Det havde jeg ikke forventet at høre fra dig. Derfor, kan du ikke lige
forklare mig, hvad "moderat zionist" dækker over, ifølge Anders Peter
Johnsen ?

--

E.Dalgas

Fra : Arcana

Dato : 15-02-02 19:36

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Det havde jeg ikke forventet at høre fra dig. Derfor, kan du ikke lige
> forklare mig, hvad "moderat zionist" dækker over, ifølge Anders Peter
> Johnsen ?

Vi moderate zionister spiser hummer og andre skaldyr, og desuden kan vi godt
finde på at spise bacon søndag morgen, mens vi læser Politiken.

/arcana

Fra : P.C.

Dato : 15-02-02 22:30

Hi.

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Vi moderate zionister spiser hummer og andre skaldyr, og desuden kan vi godt
> finde på at spise bacon søndag morgen, mens vi læser Politiken.

Eh, der sætter jeg altså grænsen ; jeg har godt nok andet at bruge Søndag
formiddag på, end og spise bacon i sengen, og _samtidig_ læse avis. Hvis det er
adgangsbiletten, må jeg nok melde fra ;))
P.C.
http://d1o116.dk.telia.net/~u139600113/wrl/12m-4.jpg

Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 13:07

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det er
> adgangsbiletten, må jeg nok melde fra ;))

OK, du kan få tilladelse til at spise hummer i stedet for. OK?

/arcana

Fra : P.n.

Dato : 17-02-02 10:18

jewboy Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
godt
> finde på at spise bacon søndag morgen, mens vi læser Politiken.

Aha eks Christianitten, er som jeg tidligere forudsagde Zionist. Men Jewboy
hvis du er zionist så må du tage konsekvensen og flytte ned til det hellige
land.
P.N.

--
A people who are not convinced of their
uniqueness and value will perish

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-02-02 15:59

> [...]
>
> Det havde jeg ikke forventet at høre fra dig. Derfor, kan du ikke lige
> forklare mig, hvad "moderat zionist" dækker over, ifølge Anders Peter

Jeg mener at jøderne har ret til Israel, men ikke på alle betingelser. Hvis
de nu - som tilfældet er - slagter ivrigt løs på palsætinenserne og Sharon
kommer med udtalelser om at Arafat burde være blevet likvideret, så er jeg
ikke ubetinget tilhænger.
Hvis jøderne fører sig frem som "Übermenschen" og mener at det er deres
"ret" denne gang at lege lege omvendt Warsawaghetto med palæstinenserne som
ofre, så vil jeg klart være modstander af det både politisk og religiøst.

Jeg havde håbet på Osloaftalen med det perspektiv, at alle kunne deles om
f.eks. Tempelbjerget, men det er vist hverken israelere eller palæstinensere
tilhængere af p.t.

FUT: dk.politik
Anders Peter Johnse

Fra : E.Dalgas

Dato : 16-02-02 19:35

Anders Peter Johnsen <anderspj@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6e7397$0$22363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at jøderne har ret til Israel, men ikke på alle betingelser.

Aha, ja det forklare det "modererate". Ok Anders, jeg skulle bare lige sikre
mig en viden, om dit syn på israel havde ændret sig her fornylig. Det har
det så ikke, kan jeg forstå.

[klip]

--

E.Dalgas