Hjælp til recordset
Fra : NAS

Dato : 14-02-02 14:28

Hej
Jeg har 2 tabel med ID
Tabel 1 indholder ID 1-50
Tabel 2 indhold ID som er taget fra tabel 1 og kan indholde tallet 1,2,3

Min problemer er hvordan samligner jeg fra tabel 1 med tabel 2 om der er
samme ID?? Der skal komme en fejlmelding om ID'en er taget

Jeg skal ikke bruge noget om SQL, for jeg ved godt hvordan jeg laver
forspørgelse, til database og se om ID er ned i tabel 2.

jeg åbner recordset og genbruger det, men skal loope det igen med flere tal.
f.eks. ID "1" findes det det i den åbnet recordset "ja" udføre handling 1
ellers udføre handling 2.
Loop recordset igen med ID "2" osv............

Håber i forstår mig.