halvpart
Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 14-02-02 12:32

Er der mon nogen der ved hvad det ville koste at få halvpart i en hest
omkring tåstrup

Knus Charlotte

Fra : Tina

Dato : 14-02-02 18:00

"Charlotte Rasmussen" <Charlotte_Rasmussen@hotmail.com> skrev i
> Er der mon nogen der ved hvad det ville koste at få halvpart i en hest
> omkring tåstrup

Pris på en halvpart afhænger MEGET af, hvilke udgifter ejeren har til
hesten: Står den i en dyr stald, eller går den udendørs på en billig fold
hele året? Er der andre der har part på den? Hvor mange dage ønsker man part
på hesten? Er det en hest der starter stævner eller kåringer, eller er det
en hygge-skovturshest? Osv.

Som retningslinie er det min erfaring, at halvpart to dage om ugen på en
hest der står i Hovedstadsområdet, kan lidt dressur og spring, og står i en
stald hvor der bliver fodret og måske også muget ud, ca. koster 6-700 kr.
Hertil kommer så nogle gange smed, nyanskaffelser osv.

Tina

Fra : Lily

Dato : 16-02-02 15:34

Charlotte Rasmussen <Charlotte_Rasmussen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4g737$e9a$1@news.net.uni-c.dk...
> Er der mon nogen der ved hvad det ville koste at få halvpart i en hest
> omkring tåstrup
>
> Knus Charlotte

Hejsa...
Der hvor jeg har halvpart (I Kildebrønde/Taastrup) giver jeg 300 kr for en
dag om ugen. Det er en nystartet rideskole, hvor man kan få part på hestene.
Dvs hestene kan både lidt dressur og spring. Man har så part om søndagen og
ellers kan man få en dag med undervisning også. Det koster 500 kr. Hvis du
er interesseret, ved jeg at der muligvis er nogle heste ledige. Det er et
rigtig godt sted med en god stemning.

Hilsen Tina

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 17-02-02 08:49

In <a4lqpu$j6r$1@news.cybercity.dk>, Lily wrote:

> [...]
> 500 kr. Hvis du er interesseret, ved jeg at der muligvis er nogle heste
> ledige. Det er et rigtig godt sted med en god stemning.

   Usj! Jeg bor jo så godt nok hernede på Sydsjælland - hvor jeg betaler
400,- om måneden for at ride på den rideskolehest jeg har part på så tit
jeg lyster. Blot _skal_ man have undervisning enten i ridetime eller
privattimer hos en af rideskolens fast tilknyttede undervisere.
   Nu ved jeg godt at vi har det "godt" hos os og at vi jo bor "på
landet"- men det forhindrer mig ikke i at synes at 300,- er ret meget for
en halvpart på en dag om ugen.... Det koster en ridetime naturligvis osse
- meeeeen, alligevel. Jeg får helt sved på panden :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-02-02 10:59

In article <fgJb8.17896$B43.999261@news000.worldonline.dk>, Trine Stubbe Teglbjaerg wrote:

> [...]
> en halvpart på en dag om ugen.... Det koster en ridetime naturligvis osse
> - meeeeen, alligevel. Jeg får helt sved på panden :)

Så har du nok heller ikke lyst til at læse at min hest koster
mig næsten 3k hver måned. Fornylig flyttede den dog til et
lidt billigere sted, men det var nu fordi det var et meget
bedre sted at den blev flyttet. Før betalte vi 2990,- hver
måned, nu er det kun 2850. Det er dyrt at have hest ikke så
langt fra Kbh.

JonB

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 17-02-02 14:38

In <slrna6uvnm.dnq.bendtsen@brok.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> det var nu fordi det var et meget bedre sted at den blev flyttet. Før
> betalte vi 2990,- hver måned, nu er det kun 2850. Det er dyrt at have

   Den slags information er endnu en af mange mange grunde til at jeg ikke
vil bo i/tæt på København ;)Men vi kan godt matche den slags priser
hernede. Naboen til vores rideskole tager 2500,- for opstaldning + 300,-
pr måned for ridehuskort.... Men ok - staldpigen klarer udmugning og
fodring og at give halm og ridehuset er full-size og helt nyt.....
Alligevel - rideskolen tager 1400,- for de dyreste bokse (Udebokse) og
400,- pr halvår for ridehuskort til to heste..... der er noget af en
forskel må man sige.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-02-02 18:04

In article <YmOb8.1$z7.127@news000.worldonline.dk>, Trine Stubbe Teglbjaerg wrote:

>    Den slags information er endnu en af mange mange grunde til at jeg ikke
> vil bo i/tæt på København ;)Men vi kan godt matche den slags priser

Jeg gør det også kun mens jeg studerer.

> hernede. Naboen til vores rideskole tager 2500,- for opstaldning + 300,-
> pr måned for ridehuskort.... Men ok - staldpigen klarer udmugning og
> fodring og at give halm og ridehuset er full-size og helt nyt.....

Ja, det hjælper jo på det. Der er kun et 20x40 der hvor min hest står.
Det gør mig ikke noget, jeg bruger det alligevel sjældent, da jeg rider
i skoven, men min søster bruger det tit.

> Alligevel - rideskolen tager 1400,- for de dyreste bokse (Udebokse) og
> 400,- pr halvår for ridehuskort til to heste..... der er noget af en
> forskel må man sige.

Er der uddannet personale, og fast personale begge steder ?? Altså,
(mis)bruger rideskolen ikke bare de tøser der alligevel render rundt
til at gøre arbejdet sort, imod at de så rider gratis ??

JonB

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 23-02-02 09:36

In <slrna6vokp.ul4.bendtsen@brok.diku.dk>, Jon Bendtsen wrote:

> Er der uddannet personale, og fast personale begge steder ?? Altså,
> (mis)bruger rideskolen ikke bare de tøser der alligevel render rundt til
> at gøre arbejdet sort, imod at de så rider gratis ??

   Der er fast daglig leder samt fastansat staldpige. Alle instruktører har
som et absolut minimum førstehjælpskurser, vi har uddannet træner og
berider tilknyttet samt adskillige udefrakommende beridere/trænere som
man kan få undervisning hos.
   Rideskoletøserne hjælper til - jeg skal blandt andet muge ud under
hesten fordi han står i boks (Vi har 2 rideskoleheste i boks - "min" er den
ene.). Men jeg kan ikke se noget galt i det. Vi betaler mellem 250 og 400
kr om måneden for at kunne ride så tosset vi har lyst til. Det er ikke
mange steder man må det. Samtidig må vi tage til alle de stævner vi har
lyst til så længe det ikke influerer på rideskolens undervisning. I
efteråret var vi blandt andet 6 - 9 stykker afsted til 3 forskellige
jagter hvor vi kun skulle betale for transporten (Leje af en stor
hestetransport). Hvis man så bliver shanghaiet til et eller andet - ja så
synes jeg ikke det er så slemt. :)