Browserstatistik Explorer/Netscape Danmark
Fra : Morten Riis

Dato : 14-02-02 11:22

Hej

Jeg har ledt med lys, lygte og browser efter statistikker på brugernes
browserversioner i Danmark, men desværre uden held.

Er der en venlig sjæl, som kender nogle sites eller udgivelser på papir, der
viser de danske browsere statistikker?

Med venlig hilsen

Morten Riis

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-02-02 11:34

"Morten Riis" <riis@fdf.dk> wrote in message
> [...]
> browserversioner i Danmark, men desværre uden held.
>
> Er der en venlig sjæl, som kender nogle sites eller udgivelser på papir,

Browserstatistikker er princielt forskellige fra site til site. Det afhænger
fuldstændig af målgruppen, og dermed dens tekniske formåen, muligheder,
ønsker og krav.

Der findes ingen 'officiel' browserstatistik, men et godt bud på en
statistik på landsplan er www.zipstat.dk. Her har de samlede statistikker
for alle de sites der er tilknyttet zipstat.

Så er man jo nødt til at analysere på de sites der er tilknyttet, og se om
de mulige målgrupper svarer overens med dem man selv har i tankerne...

Mit bedste bud er, at statistikken er dækkende som en grov tommelfingerregel
for almindelige brugere, dvs. private men med et vist internetforbrug.

/Per

Fra : Morten Riis

Dato : 14-02-02 13:29

Tak for dit gode bud. Denne service er desværre nede i øjeblikket på
Zipstat, men jeg venter bravt.

Har selv fundet en udemærket _global_ statistik (inkl. en browserstat) hos
thecounter.com på adressen http://www.thecounter.com/stats/

Er der andre derude der kender nogle danske overall statistikker?

Venligst

Morten

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 14-02-02 13:39

"Morten Riis" <riis@fdf.dk>'s posting:

>Har selv fundet en udemærket _global_ statistik (inkl. en browserstat) hos
>thecounter.com på adressen http://www.thecounter.com/stats/

Stat's har alle for og imod. Der er forskelle. Som eks. kan du prøve
at se disse links:
http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html
http://www.statmarket.com/cgi-bin/sm.cgi?sm&feature&stat120401
http://www.statmarket.com/cgi-bin/sm.cgi?sm&feature&stat101701

PS: når du skriver svar, så gør du det en del lettere at læse/skrive
svar til/finde rundt i, når du skriver dit var _under_ det, du
svarer på, og på samme tid sletter det af det gamle, der ikke er
behov for, for at forstå sammenhængen af det, du svarer på, uden at
skulle læse de forrige indlæg i tråden. Samme måde, jeg har bygget
mit indlæg op på. Se evt.

CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-02 12:55

Hej

> [...]
> browserversioner i Danmark, men desværre uden held.
>
> Er der en venlig sjæl, som kender nogle sites eller udgivelser på papir, der

Jeg ved godt den ikke er dansk, men vel ganske repræsentativ alligevel.

http://www.google.com/press/zeitgeist.html

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Ole Junker

Dato : 14-02-02 15:41

On Thu, 14 Feb 2002 11:21:30 +0100, "Morten Riis" <riis@fdf.dk> wrote:

> [...]
>browserversioner i Danmark, men desværre uden held.
>
>Er der en venlig sjæl, som kender nogle sites eller udgivelser på papir, der

Hej

Der findes browserstatistik på følgrende adresse:

http://echoecho.com/dk/

Så kan du jo sammenligne med de andres foreslåede statistikmuligheder.

Venlig hilsen
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-02-02 09:20

"Ole Junker" <"ojunke"@e-box.dk wrote in message

> Hej
>
> Der findes browserstatistik på følgrende adresse:
>
> http://echoecho.com/dk/
>
> Så kan du jo sammenligne med de andres foreslåede statistikmuligheder.

Echoecho får deres statistik fra The Counter, så hvofor ikke gå direkte til
kilden:
http://www.thecounter.com/stats/

Men den er også amerikansk/global, og dermed ikke specifik dansk.

/Per