Hjælp til ftp server
Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 24-01-01 21:43

Hej

Hvordan sætter man sin ftp server op så man kan lade andre gå ind uden at de
kan se alle mapper på HD

Jeg køre redhat 6.2 og bruge den ftp server der følger med der

M.v.h Nicklas

Fra : Martin A

Dato : 25-01-01 00:29

Nicklas Uhlen wrote:

> [...]
> kan se alle mapper på HD
>
> Jeg køre redhat 6.2 og bruge den ftp server der følger med der

Der er så allerede installeret en anonym ftp.
Du skifter til root (su root) og kopierer dine filer til
/home/ftp/pub/ Folk kan så hente filer der ligger her, men
de kan ikke uploade eller gå videre op i fil-hierarkiet.

Martin

Fra : N/A

Dato : 26-01-01 09:39

Fra : N/A

Dato : 26-01-01 09:39

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 26-01-01 09:39

In article <ym9c6.11775$fa3.548791@news010.worldonline.dk>, Nicklas Uhlen wrote:

>Daniel V. Pedersen <daniel@rtfm.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:slrn96vokl.ojg.daniel@dustpuppy.worldonline.dk...

>Er lidt newbee så jeg må nok be om at få det her skåret ud i pap

Du skal anskaffe (i tilfælde af at du vil køre med) den ftp daemon der
hedder Proftpd (http://www.proftpd.net) og instalere den som der er
beskrevet i diverse README/INSTALL filer. Dernæst, skal der for at
chroote brugere smides en options ind i proftpd.conf der hedder
"DefaultRoot ~" (svjh).

At chroote en bruger betyder btw, at han ikke kan komme ud af sit home
directory. Dvs, /home/bruger bliver til hans /.

--
"Fear leads to anger, anger leads to hatred,
hatred leads to really, fucking stupid opinions."

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 26-01-01 11:18

Tak for hjælpen så har jeg lidt at kigge på når jeg kommer hjem

M.v.h Nicklas