D-link DI-704P hvor ??
Fra : lars

Dato : 14-02-02 10:24

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe en
D-link DI-704P router ???
og vil den virke i danmark, med stofanet ??
så vidt jeg kan se så skulle den virke, men desværre
siger d-link danmark noget om at den ikke er kombatibel ???
men tcp/ip er vel ikke så forskellig i danmark / usa ?? eller hvad ??

her er et link
http://www.dlink.com/products/broadband/di704p/

Håber at høre fra jer

Hilsen
lars meldgaard
lmp@dae.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-02-02 13:09

"lars" <lmp@dae.dk> crashed Echelon writing news:a4fvoi$1l7t$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> siger d-link danmark noget om at den ikke er kombatibel ???
> men tcp/ip er vel ikke så forskellig i danmark / usa ?? eller hvad ??

Det er ikke forskel i TCP/IP men selve teknikken i linjen.

Den nævnte router skulle fungere med alle PPPoEthernet linjer.

Hvem der udbyder dette tør jeg ikke give 100% svar på, men ved blot at TDC
(TIS og CC, anyone?) har flere varianter der skulle køre på PPPoEthernet.

--
Bjarke Andersen

Fra : lars

Dato : 14-02-02 13:18

Hej bjarke
du lyder som om du ved en del om netværk.

mit kabel modem er et motorola "serf board" og sluttes direkte til et
standard ethernet netkort, har det ikke noget at sige ??
jeg installere kun DHCP på kortet, som er et billigt skod 10Mbit netkort.
Skulle det så ikke virke ??

jeg mener - det er jo ikke et atm kort men et standard net kort.
men det har måske ingen betydning ??
det er jo net modemet der fortsat kobler sig på nettet.

hilsen lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-02-02 14:01

> Hej bjarke
> du lyder som om du ved en del om netværk.

Tark for rosen, men gem det hellere til kritikken, der er andre som ved bedre
end jeg.

> [...]
> standard ethernet netkort, har det ikke noget at sige ??
> jeg installere kun DHCP på kortet, som er et billigt skod 10Mbit

Kommer meget an på hvad surf boardet laver for dig.

Men det bedste svar på om du overhovedet kan få det til at virke, finder du
nok bedst i tele.inernet.kabelmodem som er TDC's interne gruppe.

--
Bjarke Andersen

Fra : lars

Dato : 14-02-02 14:23

ok tak for det,
men nu har jeg lige fået at vide at en af mine venner
kan låne en anden router "sercom IP515H" som skulle kunne det samme som
d-linken, med
den forskeld at det kan man købe i danmark....
http://www.thiim.com/edb/produkter/adsl.htm

Det vil jeg prøve, så må vi se hvad der sker.

Fra : Jens

Dato : 14-02-02 16:57

"lars" <lmp@dae.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger d-link danmark noget om at den ikke er kombatibel ???
> men tcp/ip er vel ikke så forskellig i danmark / usa ?? eller hvad ??

D-Link er da dumme at de ikke i stedet anbefaler den europæiske version af
nævnte produkt. Den hedder D-Link DI-804
(http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=306) og kan fåes hos enhver
fornuftig D-Link forhandler.

Og ja, den virker med StofaNet. Jeg har selv konfigureret den til StofaNet
for en ven for noget tid siden.

Jens

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-02-02 19:02

Sålænge du bare sætter et kabel modem som Motorola's surf board i røven på
den vil der aldrig være problemer.
Køb du roligt den Dlink router 8)

Fra : lars

Dato : 15-02-02 08:16

tak for alle svarene

men jeg har lige bestilt en "sercom IP515H" Den kan det samme
http://www.thiim.com/edb/produkter/adsl.htm som d-linken.
men den skulle kunne fåes i danmark - håber jeg sku da
En af mine venner havde en liggende på sit arbejde, som jeg lånte i aftes.
Den virker helt fortrinligt på stofanet.
Desuden kunne jeg ikke finde et sted i usa som ville sende mig en d-ling,
af en aller anden grund sender de ikke ud af usa ??

Grunden til at det ikke skal være 804 er at den ikke har en printer server
indbygget, og
det vil jeg også rigtig gerne have, da jeg og min kæreste bruger den
samme printer, og det er ved at blive irreterende at huske at tænde den
rigtige computer, når der
skal surfes eller printes ud. Jeg ved at det er et luksus problem, men
det er der jo så meget der er ik ??

Hilsen lars