Problemer med VC++ 6.0
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 14-02-02 06:27

Hej Alle

Jeg har lige skiftet til VC++ 6.0 fra Borland c++ 5.02.

Før kunne jeg kompilere programmer som

#include <stdio.h>
#include <conio.h>

void main(void)
{
setbackgroundcolor(WHITE);
settextbackground(BLACK);
println("Dette er en test");
clrscr();
}

Afviger VC ++ sig fra alle andre IDE platforme, eller er det mig som er
blevet list rusten :) ?
Jeg har oprettet nyt workspace, til win32 console application så det skulle
være rigtigt nok.

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen

Christian

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 14-02-02 07:43

Hej

Christian Kristoffersen wrote:
> Afviger VC ++ sig fra alle andre IDE platforme, eller er det mig som
> er blevet list rusten :) ?

Denne gang er det nu Borland der afviger, da de følgende to kommandoer :

> setbackgroundcolor(WHITE);
> settextbackground(BLACK);

hører til borlands BGI såvidt jeg husker, du kan derfor kun bruge dem
med Borlands compilere, Turbo C++ eller Borland C++.... medmindre man
kan bruge lib'et i VC++, det burde man vel egentlig, men jeg er ikke
sikker...

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 14-02-02 10:19

"Christian Kristoffersen" <chrkrist@*nospam*iname.com> wrote:

> Jeg har lige skiftet til VC++ 6.0 fra Borland c++ 5.02.
>
> Før kunne jeg kompilere programmer som
>
> [...]

Imponerende nok er det kun linierne med klammer, der er C++; resten er
ustandardiserede udvidelser (og så stdio.h som er "deprecated", forældet).

Det er altså ikke at forvente, at et sådant program kan flyttes med
compilere, hvilket er en god grund til at tænke sig om, og være klar
over konsekvenserne, inden man bruger udvidelser.

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvad de tilsvarende udvidelser hedder i
Visual C++.

Anders.