MSI GeForce 3 Ti200 Pro, TV-Out, Video In ~
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-02-02 04:39

Davs NG,

Jeg har et stort problem jeg simpelthen ikke kan løse. Jeg kan ikke få min
tv-out funktion til at virke. Jeg bruger Windows 2000 SP2 og kører med
detonator v23.11 drivers. W2K kan ikke finde mit fjernsyn.
Jeg har også prøvet et program der hedder "TVTool" og den siger, at den
ingen TV-Chip kan finde.

Jeg har før kørt med Windows XP og der var der ingen problemer. Der kørte
jeg også med detonator v23.11. Med det samme jeg koblede det sammen kunne
Windows XP finde mit fjernsyn.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op .

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : deniro

Dato : 14-02-02 09:07

Glenn Rasmussen <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4fbg2$2sui$1@news.cybercity.dk...
> [...]
| Windows XP finde mit fjernsyn.
|
| Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op .

Har du checket at chippen ikke er brændt af ?

Jeg mistede selv tv-ud på et geforce (poof!), da jeg satte s-video stikket
på mens computeren var tændt... av av.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-02-02 15:08

Deniro,

> Har du checket at chippen ikke er brændt af ?

> Jeg mistede selv tv-ud på et geforce (poof!), da jeg satte s-video stikket
> på mens computeren var tændt... av av.

Hvordan kan jeg tjekke om cippen er brændt af?

Jeg har desværre kun sat mine stik i imens computeren har været tændt .

Fra : Daniel-San

Dato : 14-02-02 10:20

> [...]
> Windows XP finde mit fjernsyn.
>
> Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op .

Prøv med TV-Tool 6.0 beta - Hvis den ikke kan finde din TV-Chip, så er der
nok ugler i mosen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-02-02 15:08

Daniel-San.

> Prøv med TV-Tool 6.0 beta - Hvis den ikke kan finde din TV-Chip, så er der
> nok ugler i mosen

Du mener, at chippen er brændt af? .

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-02-02 16:24

NG,

Jeg har ingen logisk forklaring, men mit tv-out problem er løst - det virker
simpelthen.

Jeg har installeret TVTool 6.0 Beta og de nyeste Detonator beta drivers og
så virkede det. Med TVTool 5.5 virker det ikke, men når 6.0 Beta er
installeret kan jeg også aktivere tv-out funktionen i Windows 2000.

Jeg synes ikke, at det giver nogen logik da Detonator v23.11 virkede fint i
Windows.

Nå, men nu er jeg altså bare mega glad .

Tak for hjælpen.

Fra : Daniel-San

Dato : 15-02-02 14:06

> [...]
> Windows.
>
> Nå, men nu er jeg altså bare mega glad .

Well - Jeg har et MSI GeForce 2 Ti, og der bruger de en TV-chip der ikke er
understøttet af 5.5'eren af TV-Tool. Den understøttelse kom først i
6.0'eren. Hvis det er samme chip der er på dit, så havde vi nok samme
problem i sin tid

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 15-02-02 17:47

Daniel-San,

> [...]
> understøttet af 5.5'eren af TV-Tool. Den understøttelse kom først i
> 6.0'eren. Hvis det er samme chip der er på dit, så havde vi nok samme

Det er nok noget i den stil, ja.

Hvad jeg stadigvæk ikke forstår er, at den virker fint i Windows XP med
Detonator v23.11, men ikke i Windows 2000.

Kan du i øvrigt få MSI Live Update til at virke i disse uger? Jeg prøver
hele tiden, men siden virker ikke ordenlig - den downloader i hvert fald
intet.

Fra : Daniel-San

Dato : 17-02-02 11:25

> Det er nok noget i den stil, ja.
>
> Hvad jeg stadigvæk ikke forstår er, at den virker fint i Windows XP med
> Detonator v23.11, men ikke i Windows 2000.

Jeg skiftede for nylig tilbage i Windows 2000 pga. et BSOD problem i XP, som
jeg ikke kunne finde grunden til. Jeg kører stadig med Detonator 23.11 og
1.08 af de der capture-drivers, og de virker fint begge steder. Min TV-Tool
6.0 hopper dog af efter 10 minutter og siger noget om "problem with user
data".

> Kan du i øvrigt få MSI Live Update til at virke i disse uger? Jeg prøver
> hele tiden, men siden virker ikke ordenlig - den downloader i hvert fald
> intet.

Jeg droppede Live Updaten da jeg fandt ud af jeg skulle rode med jumperen på
mit grafikkort. Desuden kører mit GeForce perfekt, så jeg har ikke lyst til
at pille ved det

Daniel-San

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-02-02 14:02

Daniel-San,

> [...]
> 1.08 af de der capture-drivers,

> Min TV-Tool
> 6.0 hopper dog af efter 10 minutter og siger noget om "problem with user

Hvad bruger du lige capture-drivers til? Er det til at optage lyd og
billeder på computeren igennem videoen?

Hos mig lukker TVTool også ned efter 10 min., men det er pga. det er en
beta - det stod der i hvert fald.

BSOD = ?

Anyway, mit tv-out virker perfekt nu - også via Windows 2000 alene. Jeg får
også lyd ud igennem mit t.v. så det er ret sejt :).

Fra : Daniel-San

Dato : 18-02-02 10:42

> Hvad bruger du lige capture-drivers til? Er det til at optage lyd og
> billeder på computeren igennem videoen?

JAWOHL! - Mit MSI har Video-In, så jeg kan glo flimmer på EDB'en

> Hos mig lukker TVTool også ned efter 10 min., men det er pga. det er en
> beta - det stod der i hvert fald.
>
> BSOD = ?

BLUE SCREEN OF DEATH!!!

> Anyway, mit tv-out virker perfekt nu - også via Windows 2000 alene. Jeg
får
> også lyd ud igennem mit t.v. så det er ret sejt :).

Via TV-Tool oder...?.

Den manuelle måde virker jo også fint her - Er bare en del mere besværlig
for mig, da jeg ikke kan se flimmeren fra EDB siddepladsen...

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-02-02 19:09

Daniel-San,

> JAWOHL! - Mit MSI har Video-In, så jeg kan glo flimmer på EDB'en

Jeg har også video-in, men ved ikke helt hvordan det skal fungere. Er
kvaliteten god og hvordan er det koblet sammen?

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-02-02 23:48

Daniel-San,

Hvad gør du for, at dit video-in virker? Jeg installerede Capture Drivers,
men nu ved jeg ærlig talt ikke, hvad jeg skal gøre.

Skal jeg have fat i et capture program eller, hvordan for du det til at
virke?

Vil meget gerne have det til at virke :).

Fra : Daniel-San

Dato : 19-02-02 10:46

> Hvad gør du for, at dit video-in virker? Jeg installerede Capture Drivers,
> men nu ved jeg ærlig talt ikke, hvad jeg skal gøre.

Du skal først installere dine Detonator 23.11, og derefter dine Capture
drivers (1.08) - Det er meget vigtigt versionerne passer sammen, ellers vil
Windoze ikke finde dine capture drivere - Jeg ved dog ovenstående passer
. Den skulle gerne finde en masse underligt efter du genstarter - Gør den
ikke det er der altså noget galt. Tjek i enhedshåndteringen under samme sted
hvor du har eksempelvis dit lydkort - Der skal være en ordenlig stribe
tingester.

> Skal jeg have fat i et capture program eller, hvordan for du det til at
> virke?

Med mit MSI fulgte der noget med der hedder Intervideo WinProducer og
WinEncoder - Det er sådan set et program der grabber video, og et der
redigerer. Det bruger jeg, og det styrer max. Så har jeg bare sat videoen
til indgangen, og skifter kanal på den - Det står faktisk ganske godt, og er
yderst brugbart!!!.

Sig endelig til hvis du har flere spørgsmål

Mvh Daniel-San

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 19-02-02 23:06

Daniel-San,

> Med mit MSI fulgte der noget med der hedder Intervideo WinProducer og
> WinEncoder

Det fandt jeg frem og installerede og det virker faktisk ret godt. Billedet
er ikke total klar, men det er nu ganske godt .

Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af WinProducer. Hvordan klipper du? De
først 20 sek. vil jeg gerne have, men alt efter det skal bare slettes.

Desuden vil jeg gerne vide om man kan encode så de fylder mindre? F.eks.
lave dem om til DivX?

Tak for hjælpen.

Fra : Daniel-San

Dato : 20-02-02 15:50

> Det fandt jeg frem og installerede og det virker faktisk ret godt.
Billedet
> er ikke total klar, men det er nu ganske godt .

WOLLA!

> Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af WinProducer. Hvordan klipper du? De
> først 20 sek. vil jeg gerne have, men alt efter det skal bare slettes.

Der følger hjælp med - Kig i det. Har ikke lige så meget styr på programmet.

> Desuden vil jeg gerne vide om man kan encode så de fylder mindre? F.eks.
> lave dem om til DivX?

Jeg ved du kan eksportere en færdigredigeret film til DivX, men kvaliteten
er denne er jeg ikke klar over. Generelt ripper man dog videoen til MPEG2,
hvilket jo vha. efterhånden mange programmer kan laves til DivX. Dette kan
du sikkert finde en guide til på nettet

Held og lykke med det!!!

Daniel-San