Er dette OK - samling af ny PC?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 01:06

Hejsa!

Jeg er ved at komme frem til hvad det skal være - min nye PC. Nogle
dele bruger jeg fra den nuværende, her er hvad jeg vil købe. Kom gerne
med kommentarer - så jeg ikke går helt galt i byen :)

Kabinet:
Chieftec DX-01WD

Motherboard:
Soltek SL-75DRV4

CPU:
AMD Athlon XP 1700+

Køler:
ThermalTake Silent Viking

RAM:
512MB DDR PC2100 Twinmos (eller Veritech)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 08:27

> [...]
> dele bruger jeg fra den nuværende, her er hvad jeg vil købe. Kom gerne
> med kommentarer - så jeg ikke går helt galt i byen :)

Det larmer noget, men ellers er det et fedt kabinet.

> Motherboard:
> Soltek SL-75DRV4

Det kører bare.

> CPU:
> AMD Athlon XP 1700+
>
> Køler:
> ThermalTake Silent Viking
>
> RAM:
> 512MB DDR PC2100 Twinmos (eller Veritech)

Det ser da meget fornuftigt ud.

Hvad med gfx. kort og HD ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 11:13

Deaster skrev:

>Det larmer noget, men ellers er det et fedt kabinet.

Nejnej øvøv! Jeg leder netop efter et støjsvagt system og har fået
dette anbefalet af nogle fremfor f.eks. NoiseControls. Hvad er det
præcis der larmer - er det blot PSU-blæseren? Den kan jeg jo udskifte
med en Papst hvis det bare er det.

>Hvad med gfx. kort og HD ?

Det er det jeg bruger fra den nuværende: Matrox G400 Marvel og IBM
60GB - indtil videre i alt fald.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 11:16

> [...]
> dette anbefalet af nogle fremfor f.eks. NoiseControls. Hvad er det
> præcis der larmer - er det blot PSU-blæseren? Den kan jeg jo udskifte

Jep, men også de ekstra blæsere som følger med larmer en del.

> Det er det jeg bruger fra den nuværende: Matrox G400 Marvel og IBM
> 60GB - indtil videre i alt fald.

Ja, hvis du ikke skal spille er det jo også ganske godt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 11:37

Deaster skrev:

>Jep, men også de ekstra blæsere som følger med larmer en del.

Følger de altid med?
Her står "optional":
http://www.chieftec.com/products/dragon/dx01wd.htm

Jeg kan desværre ikke rigtig finde nogen der har kabinettet på lager
lige nu... :-/

>Ja, hvis du ikke skal spille er det jo også ganske godt.

Jeg spiller en smule CounterStrike, men det næste der bliver skiftet
vil nok også være grafikkortet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 11:55

> Følger de altid med?
> Her står "optional":
> http://www.chieftec.com/products/dragon/dx01wd.htm

Godt spørgsmål, de fulgte med da jeg købte mit hos SHG.

> Jeg kan desværre ikke rigtig finde nogen der har kabinettet på lager
> lige nu... :-/

> Jeg spiller en smule CounterStrike, men det næste der bliver skiftet
> vil nok også være grafikkortet.

God idé, de falder også i pris nu når GF4 kommer på markedet.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 12:04

Deaster skrev:

>Godt spørgsmål, de fulgte med da jeg købte mit hos SHG.

Hvor mange? 4x 80mm?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 12:14

> Hvor mange? 4x 80mm?

2 styk.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 13:23

Deaster skrev:

>2 styk.

Hmm, jeg har lige hørt SHG, de siger der ikke følger andre med end den
der sidder i PSUen - sært.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 13:38

> Hmm, jeg har lige hørt SHG, de siger der ikke følger andre med end den
> der sidder i PSUen - sært.

Hmm, nu er mit så også et Antec, men det er præcis det samme som
Chiefteccen, måske med undtagelse af blæserne og psu'en som er på 340 watt,
men det skulle være mærkeligt hvis det er tilfældet.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 14:32

Deaster skrev:

>Hmm, nu er mit så også et Antec, men det er præcis det samme som
>Chiefteccen, måske med undtagelse af blæserne og psu'en som er på 340 watt,
>men det skulle være mærkeligt hvis det er tilfældet.

Næh - Antec er vidst beregnet til lidt større maskiner. Større
strømforsyning osv.

Der står også på SHG, at Antec leveres med 2 kabinetblæsere.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 14:55

> Næh - Antec er vidst beregnet til lidt større maskiner. Større
> strømforsyning osv.

Størrelse måske, men der følger en 340 watt psu med Chieftec, hvor det kun
er en 300 watt i Antec.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 15:39

Deaster skrev:

>Størrelse måske, men der følger en 340 watt psu med Chieftec, hvor det kun
>er en 300 watt i Antec.

Antec findes både i en 300 og 400 watt-udgave - med en prisforskel på
400,- kr.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 16:26

> Antec findes både i en 300 og 400 watt-udgave - med en prisforskel på
> 400,- kr.

Det er da også rigtigt, godt nok en hamper merpris.

Fra : Sadat

Dato : 14-02-02 13:08

> Hvor mange? 4x 80mm?

Det er 2x 80mm som larmer en del. Men det er nemt som ingen ting at tage dem
ud eller bare putte papst i dem ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside you're ugly... you're ugly like me!

Fra : Isak Lyberth

Dato : 14-02-02 21:55

Hvor kan man få papst blæsere henne?

Hilsen Isak

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-02-02 22:33

Isak Lyberth wrote:

> Hvor kan man få papst blæsere henne?
<snip>

http://www.studiedata.dk

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-02-02 22:53

"Isak Lyberth" <ily@cip-global.com> skrev:
> Hvor kan man få papst blæsere henne?

www.studiedata.dk eller www.webconsult.dk m.fl.

Venligst
Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-02-02 23:22

Isak Lyberth skrev:

>Hvor kan man få papst blæsere henne?

MANGE steder... De 3 steder hvor jeg køber delene til min ny PC kan
jeg få dem; SHG, PRC, PCfocus, og ellers er der StudieData, WebConsult
osv.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Dabbu

Dato : 14-02-02 10:16

> [...]
> ThermalTake Silent Viking
>
> RAM:
> 512MB DDR PC2100 Twinmos (eller Veritech)

Udover kabinettet (som jeg ikke kender) har jeg samme konfiguation . Køb du
bare det, det kører fremragende !

Mvh
Dabbu

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-02-02 13:25

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:
> Kabinet:
> Chieftec DX-01WD

Det eneste jeg vil kommentere er kabinettet, jeg kan godt se
Chieftecs kabinetter er flottere og har mere plads, men efter
sigende skulle NCs være helt lydløse:

<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404717905>

Venligst
Mikael

Fra : orbital

Dato : 14-02-02 14:13

On Thu, 14 Feb 2002 01:05:37 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>dele bruger jeg fra den nuværende, her er hvad jeg vil købe. Kom gerne
>med kommentarer - så jeg ikke går helt galt i byen :)

Hvorfor ikke Chieftech TL-02W, det er lownoise men 300 Watt. Der fås
en usb-in-front indsats til det hos Midtdata.

Men jeg kan da godt se lidt mere lir med DX-01wd

mvh

John