Update database fra request.form("Headline~
Fra : Henrik Johasnen

Dato : 14-02-02 00:43

Hvordan opdatere jeg min database, med data sendt fra en form ?

Har prøvet alt i denn linie efter lighedstegnet, hvad skal der
stå ?

?????????????????????????
strSQL = strSQL & "Headline= request.form("Headline"), "

Det virker hvis jeg skriver.. men så er det jo en fast tekst.
(ASP ER COOL)

strSQL = "Update Case set "
strSQL = strSQL & "Headline= request.form("Headline"), "
strSQL = strSQL & "Headline= 'ASP ER COOL' "
strSQL = strSQL & " WHERE Case_ID=" &
CInt(request.form("Case_ID"))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-02-02 01:04

> Har prøvet alt i denn linie efter lighedstegnet, hvad skal der
> stå ?
>
> ?????????????????????????
> strSQL = strSQL & "Headline= request.form("Headline"), "

Husk ' omkring dine string værdier:

strSQL = strSQL & "Headline='" & Request.Form("Headline") & "', "

Mvh Mark
--
www.gameshots.dk

Fra : Henrik Johansen

Dato : 14-02-02 20:22

Det virker ikke den kommer med fejl i linien med Conn.Execute(strSQL)
..
Hvad gør jeg forkert ??

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/test/csg.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL saetning opbygges
strSQL = "Update Case set "

strSQL = strSQL & "Headline='" & Request.Form("Headline") & "', "

strSQL = strSQL & " WHERE Case_ID=" & CInt(request.form("Case_ID"))

' SQL saetning eksekveres
Conn.Execute(strSQL) 'Kommer med fejl der henviser til denne
linie

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-02-02 22:30

Henrik Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> ' SQL saetning opbygges
> strSQL = "Update Case set "
>
> strSQL = strSQL & "Headline='" & Request.Form("Headline") & "', "
>
> strSQL = strSQL & " WHERE Case_ID=" & CInt(request.form("Case_ID"))

Her skriver du "," efter Headline = 'xxx'. Kommaet bruges jo til at
adskille flere "rettelser" men har retter du jo kun i Headline, så
kommaet skal ikke være der.

Det ville hjælpe meget hvis du også skriver hvilken fejlmeddelelse, der
kommer!

Det er også en god ide at udskrive sin SQL-streng, hvis der er fejl i
den, så man kan se om den er bygget forkert op.

Hvis der er fejl i
Conn.Execute(strSQL)
så skriv
Response.Write strSQL
Response.End
lige før fejlen og se hvordan din SQL-streng ser ud.

/Torben