Lyddæmpning af strømforsyning
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-02-02 23:12

Hej!

Jeg har netop for nyligt sat en gammel K6-2 maskine op, og mit problem
er nu at strømforsyningen larmer USANDSYNLIGT meget!
Computeren står i pulterkammeret under trappen, og jeg som har værelse
ved siden af pulterkammeret plus mine forældre som har på etagen over
har alle gener af PSU-blæseren.

Jeg har i forvejen undersøgt om det var muligt at anskaffe AT-PSU'er (i
den forbindelse endte jeg med at købe dette kabinet med den larmende
blæser) og jeg tænkte så om man kunne købe en lownoise blæser hos f.x.
Studiedata og sætte i istedet for? Hvad skal jeg være opmærksom på i
dette tilfælde?

På forhånd tak for svar.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Mogens

Dato : 14-02-02 00:30

On Wed, 13 Feb 2002 23:11:35 +0100, Stefan Bruhn <news005@3x7.dk>
wrote:

> [...]
>blæser) og jeg tænkte så om man kunne købe en lownoise blæser hos f.x.
>Studiedata og sætte i istedet for? Hvad skal jeg være opmærksom på i

Du kan sagtens skifte blæseren ud med en low noise blæser, men
du kan også prøve med en billig blæser, f.eks Sunon som kun koster
en 60-80 kr. Den larmer lidt mere, men hvis du så nøjes med at give
den 7 volt istedet for 12 volt, så blir den næsten lydløs.
( Det samme kan selvfølgelig gøres med en Pabst blæser )
En blæser på 7 volt skulle være rigeligt til at køle en ældre maskine,
især hvis der ikke er alt for meget hardware i kassen.

Mvh Mogens

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 14-02-02 22:53

Mogens <moveng@mailme.dk> skrev i en
> [...]
>
> Du kan sagtens skifte blæseren ud med en low noise blæser, men
> du kan også prøve med en billig blæser, f.eks Sunon som kun koster

og som kan købes hvor ?

Jørn

Fra : Mogens

Dato : 15-02-02 00:16

On Thu, 14 Feb 2002 22:53:02 +0100, "Jørn Hundebøll"
<xven@netbruger.dk> wrote:

>og som kan købes hvor ?

F.eks. i den lokale elektronikbiks.
Det er ihvertfald der jeg købte 2 Sunon blæsere.
( RCE Elektronikcenter på Boulevarden i Aalborg )

Mvh Mogens