fedekur til mager hund
Fra : Lars Bach

Dato : 13-02-02 22:02

Hej alle.
Er der nogle der kender til en effektiv fedekur til en hund (yorkshire
terrier) han skal tage mellem 1/2-1/1 kg på.
mvh Mai og Victor-vovsen.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-02-02 22:07

Frolich (et skodfoder)
Rugbrød
Fløde (piske)
Mindre fysisk motion

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lars Bach

Dato : 13-02-02 22:10

Hej.
Det er umuligt!
han kan ikke lide andet end fløden og den kommer kun ned i små portioner -
motionen kan jeg ikke tage fra ham, han er kun 1 1/2 år og er en rigtig
vildbasse, så jeg kan nok ikke "holde" ham i ro.
ellers tak for ideen.
mvh Mai og Victor

Nina El Falaki skriver:

Fra : Heidi

Dato : 14-02-02 15:39

Lars Bach <lbach@post11.tele.dk> wrote in message news:<3C6AD60E.E3E871E3@post11.tele.dk>...
> [...]
> motionen kan jeg ikke tage fra ham, han er kun 1 1/2 år og er en rigtig
> vildbasse, så jeg kan nok ikke "holde" ham i ro.

Kender problemet!! Jeg har en westiehan på knap 4 år,som altid har
haft svært ved at holde vægten. Mit bedste råd er at fodre med
hjemmelavet mad. Kun på den måde er jeg sikker på, at han får nok at
spise - almindeligt tørfoder vækker simpelthen ikke den lille hunds
sparsomme appetit. Jeg har prøvet at "sulte" ham - resultatet var bare
en endnu tyndere hund, som ikke kan tvinges til at spise
tilstrækkeligt med tørfoder.
Jeg fodrer mine tre hunde med hjemmelavet foder. De får ca. 1/3 ris,
1/3 kød (ex. oksehak, oksebryst (hakket, i øvrigt ret billigt på
dybfrost), kogt sild, kalvelever) og 1/3 kogte, hakkede grøntsager.
Det er muligt, at du synes, det lyder besværligt, men jeg laver til et
tre dage ad gangen, og du kan sagtens putte lidt hundepiller i. Og så
er det jo begrænset, hvad en lille yorkshireterrier sætter til
livs....Du vil glæde dig, når du ser din hund kaste sig over
aftensmaden.
Resultat har for mig været, at jeg har tre glade, pæne og mætte hunde
- og det er vel det er vel det, vi allesammen går efter!!

Fra : Lars Bach

Dato : 15-02-02 14:59

Hej.
Det er da dejligt at det fungerer med dine hunde (o:
vi giver ham det samme som vi får til aftensmad + lidt mere guf om aftenen - men han render det
jo bare af sig sådan som han løber rundt. )o:
Har du erfaring med om de piver meget når de er tynde? Victor piver nemlig ofte.
mvh Mai.

Heidi skriver:

Fra : Pia

Dato : 15-02-02 16:08

"Lars Bach" <lbach@post11.tele.dk> wrote in message
> Har du erfaring med om de piver meget når de er tynde? Victor piver nemlig
ofte.

Jeg går ud fra, han er blevet grundigt undersøgt?

Min mors yorkie piver ikke specielt meget...

:Pia

Fra : Pia

Dato : 13-02-02 22:15

nogen hunde spiser bedre hvis de håndfodres.

Hvad med Hennes Petfood som er lavet på frisk laks, det kan de fleste hunde
lide. Prøv eventuelt hvalpefoderet, det er mindre bidder og har ikke højere
proteinindhold end at han sagtens kan tåle det. Min mors yorkie elsker det
(især hvis jeg håndfodrer)

:Pia

Fra : Susanne Munkebo Chri~

Dato : 13-02-02 22:15

....og hvis du ikke har lyst til at investere alt for meget i en stor pose
foder, som du ikke kender, så kan du bestille en prøvepakke hos dem. (Kan
ikke huske hvad deres hjemmeside hedder, men prøv Google). Har ikke mødt en
hund som ikke kan li' Hennes Petfood - specielt deres godbidder er gode
(ikke at jeg selv har smagt dem ).

Med venlig hilsen
Susanne

Fra : Pia

Dato : 13-02-02 22:36
Fra : Lars Bach

Dato : 15-02-02 15:04

Tusind tak for det - jeg har nu bestilt en prøvepakke og håber det
fungerer.
mvh. Mai

Pia skriver:

Fra : Winther

Dato : 14-02-02 11:18

Så har du altså fundet en´ nu. Jeg har en schæfer på 3 år, han vil absolut
ikke spise tørfoder fra Henne Pet Food. Jeg stod med samme problem med en
mager hund, som nok spiste meget, men det satte sig altså ikke. Løsningen
for mig var ikke piskefløde og mindre motion, da det jo måske kunne give en
tykkere, men ikke sund hund. Han skulle også gerne blive ved med at spise
sit tørfoder for at være dækket ind med næringsstoffer. Løsningen for mig
var lakseolien fra Henne Pet Food. Selv om hunden ikke vil have deres
tørfoder elsker den altså olien, som indeholder meget energi, men fylder
ikke i maven. Pelsen blev også meget flottere. Jeg har hørt man også kan
give tobisolie, ved ikke, om det måske var billigere.
Sjovt nok, der er meget hjælp at hente til fede hunde, men de magre, dem er
der ikke så meget interesse for.
Vh. Winther

Fra : V. Iversen

Dato : 14-02-02 11:30

Winther <FalkPetersen@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4g2s7$cra$1@sunsite.dk...
> [...]
> give tobisolie, ved ikke, om det måske var billigere.
> Sjovt nok, der er meget hjælp at hente til fede hunde, men de magre, dem

Hej Susanne.

Man kan ganske rigtigt få tobis olie. Det er noget billigere end lakse olie,
men lugter til gengæld også af h..... til. Jeg bruger selv lakse olie, ikke
for at fede hunden op, men for at give dens pels det ekstra lille pift.
Virker godt for mig og Molly.

MVH
Visti

Fra : Lars Bach

Dato : 15-02-02 15:09

Hej
havde Du en fornemmelse af at din hund var stresset da den var så tynd?
Jeg har hørt at det kunne være en del af problemet, det er jo lidt det samme hos
mennesker vi taber os jo også hvis vi er stressede i en længere periode. Vi har
haft meget ombygning af huset og jeg er begyndt at arbejde på nathold ( kæresten
er dog hjemme hos ham om natten) men tror du ikke også det spiller ind?
mvh Mai og Victor-vovsen.

Winther skriver:

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-02 16:18

Hej Lars

Stress kan betyde en hel del.

Du kunne også prøve at fodre efter BARF-princippet. Her kan du læse mere (på
svensk): http://www.willas.net/barf/index.html

Fra : Winther

Dato : 16-02-02 01:15

> [...]
kæresten
> er dog hjemme hos ham om natten) men tror du ikke også det spiller ind?

Nej egentlig ikke. Han var tynd, da jeg hentede ham da han var 8 uger, og
det var meget svært at få ham til at spise. Virkede både slap og slinger en
periode uden dyrlægen kunne finde noget. Han vil altid være en slank hund,
men før jeg begyndte med lakseolien var han for tynd. Nu er det ikke fordi
han ikke spiser nok, det sætter sig bare ikke på ham. Jeg tror, at som ved
mennesker er forbrændingen forskellig. Jeg kunne have begyndt at fodre med
menneskemad, eller efter barfprincippet, men valgte at holde mig til
tørfoder, og det er der flere grunde til.

Vh. Winther

Fra : Torkil Halvorsen

Dato : 21-02-02 15:30

Hej Lars.
Udover at jeg selvfølgelig går udfra, at hunden er 100%
sund og rask, vil jeg bare pege på een enkelt ting.

En generel madregel med hunde siger.:
Hunde, som skal opfedes, skal kun fodres een enkelt gang om dagen.

Hunde, der skal slankes, fodres indtil mange gange, - med dertil afmålte
små portioner.
(Man kan risikere, at skulle reducere den daglige mængde mad med op
til 50%, før det overhovedet har nogen virkning)
Med venlig hilsen
Torkil

Fra : Stine Frandsen

Dato : 25-02-02 00:29

Hej
Jeg har lige haft en 2 år gammel hanhund på opfedning;
Aktivfoder/turbofoder var hvad han fik. Fordelt på 2 måltider om dagen pga.
mængderne. OG han har taget de 7 kg på han skulle på 2½ måned.
Samtidig er han dækket fuldt ernæringsmæssigt ind.
De fleste fodermærker har et aktiv ell. turbo foder.
Stine

Lars Bach <lbach@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C6AD443.F2122D2D@post11.tele.dk...