hoppegynge
Fra : Lise

Dato : 13-02-02 20:47

hej,

.......Kan man overhovedet købe en hoppegynge mere??? - Synes at have hørt
noget i retning af, at den kunne være skadeligt for barnets ryg???

LA

Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-02-02 21:52

Den skulle både være skadelig for barnets ryg og den skulle efter sigende
også være skadelig for den motoriske udvikling. Formentligt derfor er en
sådan svær at finde.

Fra : Nyberg

Dato : 13-02-02 21:59

- og for små drenge, man anbefalder faktisk at man ikke sætter sine børn i
en hoppegynge.

Malou

Lise <not_for@you.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XhAa8.12041$B43.864469@news000.worldonline.dk...

Fra : Stine

Dato : 13-02-02 22:51

> [...]
>
> ......Kan man overhovedet købe en hoppegynge mere??? - Synes at have hørt
> noget i retning af, at den kunne være skadeligt for barnets ryg???

Vi havde - har vist stadig et sted - en hoppegynge, men jeg var hunderæd for
at den på en eller anden måde skulle knække - det gør metallænker jo så ofte
:) - og falde ned, så vi brugte den kun et par gange...

Knægten synes det var herligt, men han måtte vente til han blev større og
kunne side i en babygynge - og mor var blevet mindre nervøs...

Jeg har nu også siden hen hørt, at det skulle være skadeligt for ryggen.

/Stine

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-02 07:37

Hej

Lise wrote:

> ......Kan man overhovedet købe en hoppegynge mere??? - Synes at have hørt
> noget i retning af, at den kunne være skadeligt for barnets ryg???

Om den er farlig afhænger vel af brugen af den. 5 Minutter hver anden
dag gør næppe skade, men når den bliver et middel til at passivere
barnet fordi man lige skal rydde huset op, lave maden og derefter gøre
rent - så bliver den langvarige belastning en fare for barnets ryg.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 14-02-02 12:18

Karsten Feddersen wrote:

> [...]
> barnet fordi man lige skal rydde huset op, lave maden og derefter gøre
> rent - så bliver den langvarige belastning en fare for barnets ryg.

Exactement.

En hoppegynge er et stykke legetøj. LEJETØJ. Nogle børn elsker det. Men
det er ikke et opbevaringssted for børn.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 13:12

Den kan købes hos Kære Børn kæden - se http://www.kaereboern.dk/

Jeg har hørt at børnene ikke tager skade, hvis de ikke sidder i den mere end
10 minutter om dagen.

Vores dreng på 8½ måned, er dog temmelig glad for sin almindelige babygynge,
så det kunne også være en mulighed. Den skal dog heller ikke bruges for
længe og for meget ad gangen.

Marianne