Smart måde at uploade filer på.
Fra : Nicolaj Bertelsen

Dato : 13-02-02 21:55

Hej Gruppe

Jeg søger en nem måde at redigere filerne på den ftp-server jeg har min
hjemmeside på.

Det jeg gør nu er at redigere filerne lokalt på min computer, og så derefter
uploade filen til ftp serveren for at se om det virker.

Er der nogen der har erfaringer med en nemmere måde at gøre dette på.

Jeg kunne forestille mig et ftp program, hvor man direkte på ftpserveren
kunne rette filen.

Tak på forhånd
Nicolaj

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 13-02-02 22:03

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med en nemmere måde at gøre dette på.
>
> Jeg kunne forestille mig et ftp program, hvor man direkte på ftpserveren

Kan du ikke bare installere en server på din egen computer (Apache er
glimrende) og
så teste om de virker. Så kan du jo altid uploade dem.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Sinkbæk

Dato : 13-02-02 22:57

"Nicolaj Bertelsen" <Nicolaj-b@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med en nemmere måde at gøre dette på.
>
> Jeg kunne forestille mig et ftp program, hvor man direkte på ftpserveren

Hej Nikolaj!

Du kan også installere en editor til redigere php-filer med.

I PHPEd kan du redigere og med et enkelt klik skifte til visningen af
filen - dette kræver selvfølgelig at du har installeret php, men Apache er
dog ikke nødvendig.

Mvh.
-Sinkbæk

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 14-02-02 00:29

> Jeg søger en nem måde at redigere filerne på den ftp-server jeg har min
> hjemmeside på.
> Er der nogen der har erfaringer med en nemmere måde at gøre dette på.

Næ - Men jeg har savnet det samme.
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan tilknytte et logisk drev til
ftp-stedet og så arbejde direkte på serveren.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Jeg mener - Man kan jo
tilknytte et drev til en lokal-netværksressource, så hvorfor ikke ftp?

(Måske kan man sagtens - Jeg har bare ikke luret hvordan...

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 14-02-02 00:33

> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Jeg mener - Man kan jo
> tilknytte et drev til en lokal-netværksressource, så hvorfor ikke ftp?
>
> (Måske kan man sagtens - Jeg har bare ikke luret hvordan...

I Windows 2000 kan du under "My Network Places" tilføje et
netværkssted. Det kan f.eks. være en ftp-adresse.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 16-02-02 00:31

On Thu, 14 Feb 2002 00:33:12 +0100, "Andreas Kryger Jensen"
<xylofonius@hotpop.com> wrote:

> I Windows 2000 kan du under "My Network Places" tilføje et
> netværkssted. Det kan f.eks. være en ftp-adresse.

Det kan man i øvrigt også i Windows ME, og vist også i Windows 98.

- Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-02 01:56

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> skrev

> Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan tilknytte et logisk
> drev til ftp-stedet og så arbejde direkte på serveren.

Det kan du også - det kræver bare noget serversideteknologi,
se for eksempel:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp

Der er mange andre teknologier, for eksempel
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

men alt i alt kræver det at serveren undrestøtter det.

Du er således nødt til at lave en administrationsside til
formålet.

--
Allan

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-02-02 02:16

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> writes:

> [...]
>
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Jeg mener - Man kan jo
> tilknytte et drev til en lokal-netværksressource, så hvorfor ikke ftp?

En mulighed er at bruge en editor, som understøtter transparent
redigering via FTP. Emacs gør¹, jeg mener også vim kan.

Ellers findes også programmer, som kan mounte et FTP-sted som et lokalt
drev, fx ftpfs.²

¹ se <http://www.cs.indiana.edu/elisp/ange/ange-ftp_toc.html>
² <http://ftpfs.sourceforge.net/>

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 17-02-02 15:13

D. Thu, 14 Feb 2002 00:29:09 +0100 syntes "Christian Liljedahl"
<chrlilje@kfumscout.dk.dk> at dk.edb.internet.webdesign skulle vide at
<a4esrl$6ih$1@sunsite.dk>.

> [...]
>
>Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Jeg mener - Man kan jo
>tilknytte et drev til en lokal-netværksressource, så hvorfor ikke ftp?

Det kan man sagtens - der findes forskellige programmer til at mappe en
FTP-forbindelse til et drev. Der er vist nogle på TUCOWS (www.tucows.dk),
men jeg kan ikke lige anbefale ét specifikt. Faktisk har dem jeg har prøvet
været ret dårlige, og krævet så mange resourcer at de næsten ikke har været
til at bruge, så man skal ikke bruge dem sammen med programmer der hele
tiden gemmer mange filer - med mindre man har en hurtig forbindelse (>1
Mbit/s) og en hurtig computer (>1 GHz).

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-02-02 07:53

"Nicolaj Bertelsen" <Nicolaj-b@stofanet.dk> wrote in message
> Det jeg gør nu er at redigere filerne lokalt på min computer, og så
derefter
> uploade filen til ftp serveren for at se om det virker.

Yeps. Rediger lokalt, tekst, upload.

Jeg bruger dog også tit det, at have en hjemmeside i to versioner på
serveren. En offentlig, og en test-version. Det er så test-versionen jeg
piller i, og når det er som det skal være, så bliver ændringerne kopieret
til den offentlige version.
Det er nok noget i den stil, du gerne vil gøre.

Det jeg gør det er, at jeg åbner en shell til serveren. Fx. via SSH. Så
bruger jeg Emacs eller Vim til at redigere filen direkte. Så forlader
filerne aldrig serveren.
Skulle jeg have en lokal fil, som skal bruges på serveren, så overføres den
let med scp.

--
Mvh.

Niels Andersen