form / textfiler
Fra : Jan Larsen

Dato : 13-02-02 21:17

Hej

På en form hvor der kan skrives noget tekst i et multitext felt (flere
liner) + upload af fil.
Det virker bordsetfra at teksten kommer i en lang line (jfkjdf kjfsdj jkjf
kjj kjkjkjkj jkjkjkjkjk kjk) osv.
Hvordan for jeg teksten i en textfil så der er flere liner, som den blev
skrevet.
Eks.
{
df fdffd

dfdfd hjfhjd hjhdfjh jhjh
fddfdf
fdfdfdfdfdfdfdf
}

Jeg bruger VBScript..

Mvh Jan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-02-02 21:48

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> wrote in message
> På en form hvor der kan skrives noget tekst i et multitext felt (flere
> liner) + upload af fil.

Vi andre kalder det for et textarea

> [...]
> kjj kjkjkjkj jkjkjkjkjk kjk) osv.
> Hvordan for jeg teksten i en textfil så der er flere liner, som den blev

Før du viser strengen udskifter du alle linie skiftende fra textareaet med

tekststreng = Replace(tekstreng, vbcrlf, "<br>")

Hvor
vbcrlf = Visual Basic Carrige Return Line Feed
Hvilket på godt dansk må være et linieskift

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Larsen

Dato : 14-02-02 06:24

> Vi andre kalder det for et textarea
Ja ja selvføldlige

> [...]
>
> Hvor
> vbcrlf = Visual Basic Carrige Return Line Feed
> Hvilket på godt dansk må være et linieskift

Takker det var lige det jeg skulle bruge...

Mvh Jan

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-02-02 21:36

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvor
> vbcrlf = Visual Basic Carrige Return Line Feed
> Hvilket på godt dansk må være et linieskift

Er der et sted hvor man kan se disse "funktioner" beskrevet. ???(URL) (her
tænker jeg på "vbcrlf" mm. Altså hvad de betyder og hvad de gør.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-02 23:07

On Thu, 14 Feb 2002 21:36:03 +0100, "Christian M. Nielsen"
<christian@cmnielsen.dk> wrote:

>Er der et sted hvor man kan se disse "funktioner" beskrevet. ???(URL) (her
>tænker jeg på "vbcrlf" mm. Altså hvad de betyder og hvad de gør.

Tænker du på "VB Script String Constants":

- eller lidt bredere "VBScript Constants":

Mvh. Jørn

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-02-02 15:32

(her

> Tænker du på "VB Script String Constants":
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/ht
ml/vsconstring.asp>

> - eller lidt bredere "VBScript Constants":
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/ht
ml/vsconVBScript.asp>

Lige præcist. Mange tak

Mvh / Regards