Doven Processer
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-02-02 20:18

cpu:
AMD Athlon(tm)XP 1600+

ram:
256,0 MB, DDR SRAM 266 (DRAM 133MHz)

Grafikkort:
ASUS AGP-V7100 SDRAM v6.31

Bundkort:
K7S5A, V1.0

Problem
Min cpu belastes kun 60% når jeg tester den.

Hvorfor kan jeg ikke få den til at lave noget?

Fra : JSM

Dato : 13-02-02 21:36

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Problem
> Min cpu belastes kun 60% når jeg tester den.

Med hvad tester du den ?

/Jesper

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-02-02 22:29

JSM wrote:

> Med hvad tester du den ?

3DMark2000 Pro

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-02-02 23:56

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> 3DMark2000 Pro

Jamen det er jo hellere ikke til at teste CPU'en med. 3dmark2k gi'r et tal
for hvor god hele maskinen er til 3d spil. Vil du ha' 100% CPU load så ta'
et kik her:
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

- Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-02-02 16:24

> [...]
> for hvor god hele maskinen er til 3d spil. Vil du ha' 100% CPU load så ta'

Jammen jeg har kun købt den for at køre 3D spil.
Jeg kunne have klaret mig med 2/3 hastighed.

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 17:00

> Jammen jeg har kun købt den for at køre 3D spil.
> Jeg kunne have klaret mig med 2/3 hastighed.

Øhh, nå ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-02-02 20:19

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Jammen jeg har kun købt den for at køre 3D spil.
> Jeg kunne have klaret mig med 2/3 hastighed.

Nu er der jo andre ting end kun CPU'en, der bestemmer hvor hurtig maskinen
er til 3d spil. Dit grafikkort er helt sikekrt flaskehalsen i dit sysyem.
Det er så langsomt (i forhold til CPU'en), at processoren 40% af tiden
åbenbart venter på grafikkortet.
Som jeg ser det kan du gøre 3 ting:
- Lad det være som det er.
- Sæt opløsningen ned når du spiller 3dmark-
- Køb et hurtuigere grafikkort.

- Lars

Fra : Deaster

Dato : 14-02-02 08:27

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> 3DMark2000 Pro

Øhhh, det er jo et 3d test program og ikke et til at teste cpu'en med.