Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være~
Fra : Joe

Dato : 13-02-02 18:12

Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være en uden Problemer )

Fra : Gevaldi

Dato : 13-02-02 18:18

"Joe" <its_me@just.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c6a9e6e$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være en uden Problemer )

Der findes da kun en Zonealarm.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-02-02 18:25

On Wed, 13 Feb 2002 18:17:56 +0100, "Gevaldi"
<dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote:

>Der findes da kun en Zonealarm.

Nix, to, Pro og ikke-pro (næsten ingen forskel, ikke hvad angår
problemer i hvert fald), jeg tror i øvrigt at han mener firewall
generelt :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Gevaldi

Dato : 13-02-02 18:33

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse news:c98l6uspkuvpje2p0f6s0bam2jp9vje1hu@4ax.com...

> Nix, to, Pro og ikke-pro (næsten ingen forskel, ikke hvad angår
> problemer i hvert fald), jeg tror i øvrigt at han mener firewall
> generelt :)

Yes, det ved jeg godt, men de er jo
grundlæggende ens i opbygningen.
jeg har selv Pro, men var lige så godt
tilfreds med "gratis" versionen.

Ja, det var nok et mere generelt spg.
om firewalls, men det er vel ikke en
gættekonkurrence, og så får man svar
som man spørger

/Gevaldi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-02-02 18:57

On Wed, 13 Feb 2002 18:32:41 +0100, "Gevaldi"

>Yes, det ved jeg godt, men de er jo
>grundlæggende ens i opbygningen.
>jeg har selv Pro, men var lige så godt
>tilfreds med "gratis" versionen.

"...næsten ingen forskel...", sagde ham der Lars :)

Jeg er endda også et par gange blevet taget i at sige, at de fleste
ikke har brug for de ting Pro-versionen inkluderer og Standard-
versionen ikke gør.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-02-02 20:20

Joe wrote:

> Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være en uden Problemer )

En død Zonealarm!

Nej, det er noget andet...

FUT: dk.snak.off-topic

--
"...in Spain!"

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-02-02 21:23

On Wed, 13 Feb 2002 19:20:02 +0000 (UTC), Christian Andersen
<m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote:

>En død Zonealarm!
>
>Nej, det er noget andet...

Hmm, ok...

>FUT: dk.snak.off-topic

Jaja, lige om lidt :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Michael

Dato : 14-02-02 00:21

"Joe" <its_me@just.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være en uden Problemer )

Hvis du vil have en wall uden de store problemer kan jeg desværre ikke
anbefale ZA. Hverken den gratis eller pro-udgaven. De erfaringer jeg har med
dem er at de kan være ret ustabile..Jeg skal nok nære mig for at
fortælle/anbefale her i NG hvad jeg selv bruger i dag (med stor tilfredshed)
for ikke at træde andre brugere af ZA for meget over tæerne

/Mik...

Fra : Jakob M

Dato : 14-02-02 00:42

> Hvis du vil have en wall uden de store problemer kan jeg desværre ikke
> anbefale ZA. Hverken den gratis eller pro-udgaven. De erfaringer jeg har
med
> dem er at de kan være ret ustabile..

Jeg har ingen problemer haft, hverken med Win98 eller 2K.

Prøv

Mvh
Jakob

Fra : Michael

Dato : 14-02-02 01:56

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> med
>
> Jeg har ingen problemer haft, hverken med Win98 eller 2K.

Win98 eller win98se??....Har haft problemer med min i 98se og i XP som jeg
kører med nu..Derfor jeg ikke bruger den mere. Har hørt fra andre at de har
haft de samme problemer, og ingen af os har kunnet finde en løsning. Hører
gerne fra folk som kender den, hvis der er en!?..Jeg taler om probs i
forbindelse med opstarten..

/Mik...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-02-02 09:17

On Thu, 14 Feb 2002 01:56:06 +0100, "Michael" <vbo2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>haft de samme problemer, og ingen af os har kunnet finde en løsning. Hører
>gerne fra folk som kender den, hvis der er en!?..Jeg taler om probs i

Ofte er der tale om to problemer med ZoneAlarm:

1) At den klokker i det ved opstarten, og blokerer forbindelsen.
Løsningen kan være at hente en såkaldt delayer, det venter omkring
10sec før ZoneAlarm startes:
<http://www.cottonwoodsw.com/dlyrsumm.html> <-- Den har jeg brugt
<http://www.webattack.com/get/startdelay.shtml> <-- Ikke prøvet
<http://www.google.com/search?q=delayer> <-- Søg selv

2) At den glemmer dine indstillinger ved genstart.
Nogle gange hjælper det, at lukke ZoneAlarm og slette indholdet af
mappen: C:\Windows\Internet Logs\ Og starte forfra...

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Michael

Dato : 14-02-02 17:47

"[Snip..]
> [...]
> Nogle gange hjælper det, at lukke ZoneAlarm og slette indholdet af
> mappen: C:\Windows\Internet Logs\ Og starte forfra...

Tak for tippet... Det vil jeg kigge lidt nærmere på....

/Mik...

Fra : Henning Lund

Dato : 14-02-02 10:59

Jakob M mfl.skrev:

Nu når i sådan debaterer firewals, hvad er jeres mening om Nortons
firewall?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 14-02-02 11:15

Den Thu, 14 Feb 2002 10:58:41 +0100 skrev Henning Lund:
> Jakob M mfl.skrev:
>

>Nu når i sådan debaterer firewals, hvad er jeres mening om Nortons
>firewall?

Det er ikke en firewall, det er en personal "firewall".

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 14-02-02 11:27

Kent Friis wrote:

> Det er ikke en firewall, det er en personal "firewall".

Desuden er det Symantecs :)

Fra : Henning Lund

Dato : 14-02-02 11:34

Kent Friis skrev:

>Det er ikke en firewall, det er en personal "firewall".
>
>Mvh
>Kent
Ja men er der nogen som har gode/dårlige erfaringer med programmet.

Fra : Aagaard

Dato : 14-02-02 00:43

"Joe" <its_me@just.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken er den bedste Zonealarm( Skal være en uden Problemer )

Inden du beslutter dig, så tag lige et kig på http://www.tinysoftware.com/ -
den er freeware, og anses af mange for at være bedre end ZA, men det er vel
en smagssag.

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk - med link til info om firewalls m.m.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-02-02 12:02

"Aagaard" <skriv@ikke.til> writes:

> [...]
> den er freeware, og anses af mange for at være bedre end ZA, men det er vel

Jeg læste lige et sted (det var nok endda i den her gruppe) at den
nyeste version hedder Kerio Personal Firewall, www.kerio.com. Jeg har
lige installeret den, og den giver en udnerlig fejlbesked når jeg
genstarter (på winXP). Kan ikke huske fejlen, og jeg ganstarter ikke
så tit :) Ellers ser den ud til at køre fint.

Hyg
/L

Fra : Aagaard

Dato : 14-02-02 13:04

> [...]
> genstarter (på winXP). Kan ikke huske fejlen, og jeg ganstarter ikke
> så tit :) Ellers ser den ud til at køre fint.

Fejlen kan skyldes at Kerio Personal Firewall er en betaversion. En final er
endnu ikke releaset. Sidste realease af Kerio er beta 3, fra den 10.
februar.

Kerio og Tiny er to forskellige produkter.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-02-02 13:21

"Aagaard" <skriv@ikke.til> writes:

> Fejlen kan skyldes at Kerio Personal Firewall er en betaversion. En final er
> endnu ikke releaset. Sidste realease af Kerio er beta 3, fra den 10.
> februar.

Det kan skyldes det, eller at jeg har pillet i ting jeg ikke skal pille i.
(http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm), eller at jeg kom til at
installere KPF tre gange oven i sig selv fordi jeg ikke kunne finde dir'et
(det var sent, ok? :).

> Kerio og Tiny er to forskellige produkter.

Så vidt jeg forstod, så er Kerio videreføringen af det der intil
videre har været kendt som Tiny Personal Firewall. Splittet skyldtes
vist at udviklerne valgte at starte selv, men det er jeg ikke helt
sikker på. Tiny Software har sagt at de selv vil lave en ny TPF (fra
bunden, forstod jeg det som), men den version man kan få fra Tiny's
hjemmeside er stadig den som Kerio arbejder videre på.

/L

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 15-02-02 09:35

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bunden, forstod jeg det som), men den version man kan få fra Tiny's
> hjemmeside er stadig den som Kerio arbejder videre på.

Keiro har overtaget udvikling, salg, support m.v. på WinRoute Pro og
WinRoute Light, fra Tiny Software

Tiny Software viderefører selv Tiny Personal Firewall og Tiny Trojan Trap
Sandbox.

/Brian