Køling
Fra : Øster

Dato : 13-02-02 17:59

Hej

Jeg har en 300 mhz pcér som jeg gerne vil sætte en ny processer i. Mit
spørgsmål er hvis jeg nu sætter en 600-700 mhz processer i behøver jeg så at
skifter køleren eller kan jeg stadig bruge den som sider på?

Fra : Esben

Dato : 13-02-02 18:20

"Øster" <Oestergaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skifter køleren eller kan jeg stadig bruge den som sider på?

Det kommer an på dimensioneringen af den køler du har. Jeg har f.eks. en
køler fra en pentium 200mhz på en celeron 600@1009mhz, men den er osse ret
stor.

--
Esben

Fra : Michael

Dato : 13-02-02 18:20

> [...]
at
> skifter køleren eller kan jeg stadig bruge den som sider på?

Jeg vil kraftigt anbefale at du følger producentens anvisninger, da der
ellers er pænt gode muligheder for at den brænder sammen.....(Husk
kølepasta)

/Mik..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-02 21:41

> [...]

> i. Mit spørgsmål er hvis jeg nu sætter en 600-700 mhz processer
> i behøver jeg så at skifter køleren eller kan jeg stadig bruge

Det ville gøre det en del lettere at svare præcist på, hvis du
oplyste hvilken processor du har, hvilken du vil montere istedet og
hvilken køler det drejer sig om.

Jeg kan forstille mig eksempler hvor det godt kan lade sig gøre, men
sandelig også eksempler hvor det ikke kan lade sig gøre.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm