Test for flag
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 13-02-02 15:39

Davs

Denne her er måske lidt off-topic...

Jeg har en database med nogle flag i, som jeg i PHP kan checke ved følgende
besværgelse:

if ( ($flag_to_test & $the_real_flag) == $the_real_flag )
{
echo "jubii";
}

Kan jeg lave den samme sammenligning af bitmønstre direkte i SQL?

/Thomas

Fra : Uffe Thomassen

Dato : 13-02-02 16:22

I mysql kan du skrive

"SELECT * FROM [tabelnavn] WHERE flagfelt &". $flag_to_test. " = ".
$the_real_flag

Fra : Anders Johannsen

Dato : 13-02-02 16:24

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in message

> Kan jeg lave den samme sammenligning af bitmønstre direkte i SQL?

Ja

/A