Stjernedomæne
Fra : Jens U. K.

Dato : 13-02-02 14:04

Hej gruppe

Jeg har kun en statisk IP-adresse. Er der nogen af jer der kan se nogen
(sikkerhedsmæssige) problemer ved at få opsat stjernedomæne i sin udbyders
DNS i stedet for at få ændret og tilføjet CNAME records med div.
underdomæner jævnligt?

/Jens Ulrik

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-02 14:17

Den Wed, 13 Feb 2002 14:04:19 +0100 skrev Jens U. K.:
> [...]
>(sikkerhedsmæssige) problemer ved at få opsat stjernedomæne i sin udbyders
>DNS i stedet for at få ændret og tilføjet CNAME records med div.

Hvilke domæner din udbyder peger imod din server påvirker ikke dig
sikkerhedsmæssigt[1] - folk kan jo bare putte dit ip i hosts-filen,
hvis de absolut vil forsøge et domæne der ikke eksisterer.

Mvh
Kent

[1] Det skulle da lige være www.scriptkiddies-are-stupid.com
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-02-02 14:41

"Jens U. K." wrote:

> [...]
> (sikkerhedsmæssige) problemer ved at få opsat stjernedomæne i sin udbyders
> DNS i stedet for at få ændret og tilføjet CNAME records med div.

Jeg tror ikke, det vil give nogen store problemer.
Men du kan evt. kigge på RFC 1535.
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1535.html

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Jens U. K.

Dato : 13-02-02 15:38

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

>Jeg tror ikke, det vil give nogen store problemer.

Næh, det tror jeg heller ikke selv.

>Men du kan evt. kigge på RFC 1535.
>http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1535.html

Pudsigt med den måde en klient kan finde på at prøve at resolve.
Men jeg skal kun bruge det til at kunne hoste underdomæner, så det er ikke
relevant.

>--
>Kasper Dupont
>For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Er der nogen god grund til at min newsreader ikke kunne finde ud af at
sætte ">" ind på hver linie i mit svar på din posting? Jeg har gjort det
manuelt nu. Det er første gang jeg har oplevet det. Det ser ud til at det
kun er din posting den ikke kan finde ud af at lave ">" på...

/Jens Ulrik

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-02-02 15:46

Jens U. K. wrote:

> [...]
> manuelt nu. Det er første gang jeg har oplevet det. Det ser ud til at det
> kun er din posting den ikke kan finde ud af at lave ">" på...

Det er fordi Kasper bruger "Qouted-printable" som transmissionsmåde og
det brækker OE sig over.

Jeg har for eksempel ingen problemer

FUT: til mere relevant gruppe.

--
"...in Spain!"

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 16:14

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote:

>Pudsigt med den måde en klient kan finde på at prøve at resolve.
>Men jeg skal kun bruge det til at kunne hoste underdomæner, så det er ikke
>relevant.

Det kan det da hurtigt blive, hvis din maskine først forsøger at slå
www.redhat.com.jens_u_k's_domæne.dk op, når du vil ind på
www.redhat.com.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-02-02 16:16

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Det kan det da hurtigt blive, hvis din maskine først forsøger at slå
> www.redhat.com.jens_u_k's_domæne.dk op, når du vil ind på
> www.redhat.com.

Det er ikke et problem med DNS-serveren eller DNS-entryen. Det er et
opsætningsspørgsmål hos DNS-klienten.

Men jo, det kan kollidere med den feature.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 16:34

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Det er ikke et problem med DNS-serveren eller DNS-entryen. Det er et
>opsætningsspørgsmål hos DNS-klienten.

Det er vi enige om.

>Men jo, det kan kollidere med den feature.

Præcis.

--
Allan Olesen, Lunderskov.