hvorfor virker min inclute ikke
Fra : mark

Dato : 13-02-02 13:27

jeg har en fil med funktioner i kaldt funk.inc, men når jeg
kalder den bliver der fejl.

sådan kalder jeg den.
<!-- #include virtual="funk.inc"-->

fejlen..
Active Server Pages error 'ASP 0126'

Include file not found

/folie/ordre.asp, line 1

The include file 'funk.inc' was not found.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ann Myhre

Dato : 13-02-02 14:15

Prøv med <!-- #include file="funk.inc"--> hvis den ligger i samme mappe.

Ann

Fra : Emil Devantie

Dato : 13-02-02 14:51

Jeg tror fejlen ligger at du skal skrive det således:
<!-- #include virtual="/funk.inc"--> med en /... da du skal angive mappen
og den starten med /

MVH Emil D.

Fra : Dan Emborg

Dato : 14-02-02 02:37

nej ikke nogen /

samme mappe <!-- #include file="funk.inc" -->
mappen før samme mappe <!-- #include file="../funk.inc" -->
undermappe samme mappe <!-- #include file="mappe/funk.inc" -->
sideliggende mappe samme mappe <!-- #include file="../mappe/funk.inc" -->

sådan er det bare

BTW hvis den ligger på Eks. get2net så ska bogstaverne være store eller små
både på fil og i kode ... de SKAL være ens.

virtual er hvis det er grafik
file er hvis det er tekst

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-02-02 09:37

"Dan Emborg" <Monstersurf@Monstersurf.dk> wrote in message
> virtual er hvis det er grafik
> file er hvis det er tekst

Hvad er det for noger vrøvl?

Forskellen er at include virtual benytter en absolut sti. Der findes en
udmærket forklaring af dette på html.dk : <URL:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Dan Emborg