[C++] Widget sets til Windows?
Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-02-02 03:15

Hej -

Er her nogen der kan anbefale nogen <subj.> der letter GUI-programmering i
C++?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-02-02 06:45

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message

> Er her nogen der kan anbefale nogen <subj.> der letter GUI-programmering i
> C++?

ja.

Men hvilke krav har du til det:
* understøttede platforme
* understøttede compilere
* pris (for toolskit, compiler, distribution)
* performance (udviklingshastighed, memory, run-time speed)
* tilgængelighed af tredie parts widgets
* tilgængelighed af dokumentation og bøger

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-02-02 14:12

> ja.
>
> Men hvilke krav har du til det:
> * understøttede platforme

Windows, og gerne Linux.

> * understøttede compilere

Borlands gratis.

> * pris (for toolskit, compiler, distribution)

Havde regnet med noget Opensource?

> * performance (udviklingshastighed, memory, run-time speed)

Udviklingshastighed er toppriortet i første omgang.

?

> * tilgængelighed af dokumentation og bøger

Det meste er vel dokumenteret? -ingen bøger nødvendig.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-02-02 15:22

> Havde regnet med noget Opensource?

http://www.wxwindows.org/

er en mulighed.
Jeg kender det ikke selv.

> Udviklingshastighed er toppriortet i første omgang.

Borland VCL og CLX er sikkert et godt bud hvis udviklingshastighed er
vigtigst, men det er ikke gratis.
Findes til MS-Windos og kommer snart (???) til Linx

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Elken Sønderby

Dato : 19-02-02 19:49

> Er her nogen der kan anbefale nogen <subj.> der letter GUI-programmering i
> C++?

www.wxwindows.org

Jeg er for kort tid siden begyndt at bruge wxWindows, og det synes jeg,
virker rigtigt godt. I starten compilerede jeg med Borlands gratis compiler.
Nu er jeg gået over til Visual C++.

Det har en god dokumentation og er Open Source.

http://www.trolltech.com/products/qt/index.html

En anden mulighed, som jeg ikke har prøvet er Qt. Denne virker dog så vidt
jeg ved ikke med Borlands gratis compiler. Til Windows virker
gratis-versionen kun i Visual C++.

Dette har også en god dokumentation og er Open Source. Hvis du vil udvikle
ikke-Open-Source-programmer med det, skal du dog betale for det.

Mvh. Niels

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 13-02-02 17:46

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> writes:

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har været glad for Qt.

Det er en lidt gammeldags C++ API, men godt dokumenteret og let at
bruge.

> Windows, og gerne Linux.

Qt understøtter begge, samt andre Unix varianter.

> Borlands gratis.

Det vil jeg tro, men har ikke checket det.

> Havde regnet med noget Opensource?

Unix (Linux) versionen er Open Source. MS-Windows versionen er meget
dyr til komemrciel brug, men de har en gratis udgave til privat brug.

> Udviklingshastighed er toppriortet i første omgang.

Jeg synes Qt scorer højt på alle tre.

> ?

Om andre folk skriver udvidelser til toolkitet. Der er en del til Qt,
men jeg ved ikke hvor gode de er (bortset fra KDE der mest er til
Linux).

> Det meste er vel dokumenteret? -ingen bøger nødvendig.

Mange af de fri toolkit har ringe dokumentation, det er en af Qt's
fordele under Unix. Det er tilgængeligt online alt sammen.