Postfix på eget domæne
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 13-02-02 00:32

Jeg har i nogen tid haft postfix kørende på et dyndns.dk domæne, således at
jeg modtager post på brugernavn@maskinnavn.dyndns.dk. Men nu har jeg
investeret i mit eget domæne, og har kikket lidt i main.cf til postfix, men
kan ikke helt finde ud af hvad der skal ændres, for at få den til at
håndtere tingene som brugernavn@mit_domæne.dk.

Skal jeg re-name min maskine til at hedde mit_domæne.dk eller kan/skal den
stadig hedde maskinnavn.mit_domæne.dk.

Jeg har en fuldstændig out-off-the-box installation af postfix, og har
faktisk ikke selv tilføjet noget i main.cf.

Mit system er en Mandrake 8.1.

Jørn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-02-02 00:37

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> writes:

> [...]
> håndtere tingene som brugernavn@mit_domæne.dk.
>
> Skal jeg re-name min maskine til at hedde mit_domæne.dk eller kan/skal den

Standardopsaetningen vil acceptere post til maskinnavn.mitdomaene.dk.

Du kan saa aktivere at den herudover ogsaa skal acceptere post til
mitdomaene.dk i main.cf, og det staar meget tydeligt beskrevet hvor
det er.

Du skal henvende dig til dem der har din DNS og bede om at faa en
MX-indgang for mitdomaene.dk der peger paa din maskine. Hvis de ikke
vil det, kan du bruge fx fetchmail til at hente posten og levere den
paa din maskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 13-02-02 08:55

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kkn0yegtmh.fsf@mimer.null.dk...

> [...]
>
> Du kan saa aktivere at den herudover ogsaa skal acceptere post til
> mitdomaene.dk i main.cf, og det staar meget tydeligt beskrevet hvor

Selvfølgelig - jeg har allerede leget med at kunne modtage mail på
mail.maskinnavn.dyndns.dk og lign. - tænkte ikke lige den modsatte vej

> [...]
> MX-indgang for mitdomaene.dk der peger paa din maskine. Hvis de ikke
> vil det, kan du bruge fx fetchmail til at hente posten og levere den

Intet problem - jeg kan selv fedte rundt i DNS oplysningerne (på godt og
ondt).

Jørn