Iptables og netmeeting
Fra : Duca

Dato : 12-02-02 23:48

Hej

Er der nogen som har en "how-to" til at få netmeeting (med tale og video)
gennem en linux firewall (iptables) uden at hele systemet skal være en åben
gavebod?
Hvad jeg har kunne læse mig til, vil m$ have at man sådan ca. åbner fra port
1024 - 66553 for at kunne bruge stream funktionen.

Mvh

Christoffer
p.s selvom det ikke er et ms forum, er der så et ms produkt der vil gøre
ovenstående muligt/lettere?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-02-02 01:52

Duca wrote:

> [...]
> Hvad jeg har kunne læse mig til, vil m$ have at man sådan ca. åbner fra
> port 1024 - 66553 for at kunne bruge stream funktionen.

Tja, 1024-65535 er i mine øjne en åben gavebod!

Efter sigende skulle det fungere, hvis du patcher din kerne med: newnat
h323-conntrack; begge fra de nyeste netfilter-pakker. Kig evt. på
www.netfilter.org.

jeg har selv installeret det på vores firewall, men jeg har *ingen* anelse
om, hvorvidt det virker - jeg bruger ikke selv den slags og folk kan ikke
finde ud af at fortælle mig om det virker!

> p.s selvom det ikke er et ms forum, er der så et ms produkt der vil gøre
> ovenstående muligt/lettere?

Det har jeg ingen anelse om overhovedet.

Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-02-02 10:01

"Duca" <ask@news.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen som har en "how-to" til at få netmeeting (med tale og video)
> gennem en linux firewall (iptables) uden at hele systemet skal være en

Ja.. jeg har selv fået den til at køre med indgående og udgående kald, og
har lige strikket en site sammen der kort beskriver det.. Håber andre også
vil gøre brug af den..
http://home.worldonline.dk/~peta/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-02-02 12:12

Peter Andersen wrote:

> [...]
> har lige strikket en site sammen der kort beskriver det.. Håber andre også

Er det bare mig, eller er 'talk' modulet ikke fuldstændig irrelevant for
H323?

Ikke at du eller andre ikke har brug for det, men det er vel næppe
nødvendigt for Netmeeting ol.?

Rasmus

"Microsoft spel chekar worgs grate!"

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-02-02 20:32

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Er det bare mig, eller er 'talk' modulet ikke fuldstændig irrelevant for
> H323?
>
> Ikke at du eller andre ikke har brug for det, men det er vel næppe
> nødvendigt for Netmeeting ol.?

jeg må fakisk indrømme at jeg ikke er helt sikker... men du har ret, det bør
lige undersøges...