Kold lungebetændelse
Fra : john-pilely

Dato : 12-02-02 22:08

Hejsa !

Min datter har fået konstateret kold lungebetændelse og er sat i behandling med Klacid.
Er der nogle der ved hvornår medicinen virker ? Jeg synes normalt at det går hurtigt, nogle gange
allerede efter 2 dos., men hosten har hun svært ved at komme af med og den er tør og irriterende -
især når hun skal sove, hvor hun kan lige i 2 timer og gø !

Hilsen den bekymrede mor.

Fra : Line Illum

Dato : 13-02-02 20:22

Hej, du bekymrede mor.
Du kan læse om den pågældne medicin på www.netdoktor.dk,- det skulle
forhåbentlig give dig svar på dit spørgsmål.
Prøv at dryppe et par dråber æterisk pebermynte-olie, lavendel-olie eller
allerbedst eucalyptus-olie på en klud, som du lægger på hendes hovedpude
eller hænger ved sengestolpen (jeg ved ikke, hvor gammel din datter er???).
Bryg hende en the af hyldeblomst og sød den med lidt dansk honning, du kan
også bruge kamille, men hyldeblomst er bedre. Har du stadig hyldebær i
fryseren er en varm hyldebærtoddy uvurdelig til at tage tør krillerhoste.
Jeg har selv anvendt alle ovenstående metoder til begge mine børn ved hoste
af forskellig slags,- det virker glimrende og giver dem - og os - en rolig,
uforstyrret nattesøvn.
De bedste ønsker for en hurtig bedring,
Line.
www.illuminee.dk

Fra : john-pilely

Dato : 14-02-02 07:08

Kære Line !

Tak for dine gode råd. Jeg har selvfølgelig givet hende kamillethe med honning, hvilket også
har givet hende en mere løs hoste, men hun er ligesom nødt til at hoste noget op når hun
kommer ned og ligge........
Nu er hun i behandling på 3. døgn og der er stadig ingen effekt, så nu vil jeg prøve at tale emd
lægen.
Medicinen er bredspektret, så den burde kunne slå det hele ned. Jeg kan også høre en kratten fra
hendes
lunge når jeg lytter til denne...

Hun har ikke haft feber el. været sengeliggende, så måske er det bare en grim virus hun har raget
til sig.
Vi må se hvad lægen siger idag.

Hilsen Sanne

Fra : Per S.

Dato : 14-02-02 13:39

Hej Sanne
Det kan hjælpe at putte lidt lakridsrod i hendes the, og at ligge højt med
hovedet, så prøv med en ekstra pude også.
God ide at gå til lægen igen, når det endnu ikke virker med behandlingen.
Nogle gange kan man dog mærke en sådan lungebetændelse i lang tid, lungerne
skal have tid til at hele igen.
kærlig hilsen
Charlotte
--