trådløst netværk, nu 72 Mbits?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-02 21:09

se her:

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=11&yrp=35&zrp=119

Faldt lige over det, da jeg er igang med at kigge efter nyt netkort.. dog
ikke trådløst

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-02-02 21:12

On Tue, 12 Feb 2002 21:09:22 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> se her:
>
> http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=11&yrp=35&zrp=119
>
> Faldt lige over det, da jeg er igang med at kigge efter nyt netkort.. dog
> ikke trådløst

Fra den URL

COMPETENT

Eight non-overlapping transmission channels in the 5 GHz band (5.15 to
5.35 GHz) provide access for up to 64 users per access point. This means
an organization can provide greater bandwidth at a lower cost than the
previous generation of Wireless LANs.

Jeg mener ikke at dette frekvens bånd er frit tilgængeligt i Danmark, i
modsætning til traditionelt 802.11 som bruger 2.4 GHz

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-02 21:21

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Jeg mener ikke at dette frekvens bånd er frit tilgængeligt i Danmark, i
> modsætning til traditionelt 802.11 som bruger 2.4 GHz

Så er det jo godt, man delvist lever at at lave Netværkskabling

Fra : Martin S. Jørgensen

Dato : 18-02-02 21:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message news:<3c697915$0$17253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Så er det jo godt, man delvist lever at at lave Netværkskabling

Hej. Frekevensbåndene
5150,0 MHz- 5350,0 MHz max 200mW e.i.r.p.
5470,0 MHz- 5725,0 MHz max 1W e.i.r.p
er i DK licensfrie med ovenstående specs.

se evt. selv http://www.tst.dk/dk/branche/007_interface-hiperlan.doc
eller punkt 7 her: http://www.tst.dk/dk/branche/radiograenseflader-liste.htm?mode=print

Mvh. Martin Jørgensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-02-02 21:20

> se her:
>
> http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=11&yrp=35&zrp=119
>
> Faldt lige over det, da jeg er igang med at kigge efter nyt netkort.. dog
> ikke trådløst

Hm,,

frekvensbåndet er sikkert ikke godkendt her i EU endnu..

.. Frequency Band:

- 5.15 ~ 5.25 GHz (lower band)

for US/Canada, Japan

- 5.25 ~ 5.35 GHz (middle band)

for US/Canada

Fra : ab

Dato : 14-02-02 13:35

Har I så lagt mærke til, at den høje hastighed kun er inden for nogle få
meter - så der er nok ikke noget, der vokser ind i himlen.

MVH ab

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-02 15:55

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> wrote in message
> Har I så lagt mærke til, at den høje hastighed kun er inden for nogle få
> meter - så der er nok ikke noget, der vokser ind i himlen.

Tjaa, det er jo det samme ved 11 Mbit udgaven...

Ned til 1 mbit, ved omkring 50 meter... Mens den nye her, ligger den på 6
Mbit ved ca. samme afstand. Ifl. specs.