XP og Firewall
Fra : Peter Mouritsen

Dato : 12-02-02 20:50

Den indbyggede firewall i Win XP ??
Er den bedre end f.eks. Zonealarm pro. ??
Skal man deaktivere den indbyggede firewall i XP for at installere Zonealarm
pro. ??

Fra : sus1234

Dato : 12-02-02 21:24

"Peter Mouritsen" skrev d. 12-02-02 20:50 dette indlæg :
> [...]
Zonealarm
> pro. ??
>
> efter den smule kendskab jeg har til XP understytter XP slet ikke
Zonealarm hvilket vil sige at zonealarm ikke kan instaleres normalt. er
efter at have arbejdet med begge dele (zonealarm på en tidligere version
af win) er min konklusion at Zonealarm er meget mere bruger venligt og
denne giver også valg muligheder hvis der skulle være ulovlig
indtrægning, mens med XP-firewall bare lukker det uønskede ude...
andet eks. leger du med FTP vil XP-firewall ikke meddele at der er et
problem med indtrængen det vil ZoneAlarm derimod!

http://www.kandu.dk/

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-02-02 19:07

Vil anbefale dig at se nærmere på Tiny Personal Firewall for
www.tinysoftware.com - Jeg har brugt både den og ZoneAlarm gennem læmgere
tid - og må sige at Tiny er en generelt _langt_ bedre firewall end
ZoneAlarm.

Fra : Peter Mouritsen

Dato : 14-02-02 22:03

Den prøver jeg lige !!!!!

VH Peter.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 16-02-02 04:46

"Uffe S. Callesen" <usc@os.dk> wrote in message

> [...]
> www.tinysoftware.com - Jeg har brugt både den og ZoneAlarm gennem læmgere
> tid - og må sige at Tiny er en generelt _langt_ bedre firewall end

100% enig - men den kræver at man ved en anelse om TCP/IP/UDP/ICMP, det gør
ZoneAlarm jo ikke (det er det der gør den ringere ;)

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!