Hvilke RAM-blokke?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-02-02 20:00

Hvilke RAM-blokke skal jeg vælge til mit nye system?

Jeg regner med at købe ny PC snart:

Asus A7V266-E med en AMD XP 1700+

Jeg vil gerne have 512MB RAM i, hvilke mærker skal jeg vælge, og
hvilke skal jeg holde mig langt fra? Selvfølgelig har prisen noget at
sige, men jeg vil gerne undgå de værste mens prisen stadig er til at
betale.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-02-02 20:48

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> Hvilke RAM-blokke skal jeg vælge til mit nye system?

Crucial. Hvad jeg lige kan regne ud, så koster det 133 £ på deres engelske
hjemmeside og det er alt incl. (hvilket vist svarer til 1600 kroner). Iflg.
edbpriser.dk kan jeg se at en tilsvarende blok, her i Danmark koster over
2800,- !!! (hvilket er noget i overkanten).
Med Crucial kan du være sikker på at du får noget kvalitets RAM. Det er nok
ikke uden grund at de har et godt ry blandt overclockere der får testet
tingene grundigt af til grænserne
http://www.crucial.com/uk/index.asp

- Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-02-02 22:08

Lars Jørgensen skrev:

> [...]
>edbpriser.dk kan jeg se at en tilsvarende blok, her i Danmark koster over
>2800,- !!! (hvilket er noget i overkanten).

Hvordan er det med told? Jeg er absolut ikke i det system, skal der
betales told oveni? Hvor meget?

Kan jeg evt. bestille fra USA i stedet og spare noget?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-02-02 07:42

> Hvordan er det med told? Jeg er absolut ikke i det system, skal der
> betales told oveni? Hvor meget?
>
> Kan jeg evt. bestille fra USA i stedet og spare noget?

Hvis du får det leveret fra Storbritannien kommer der ikke told og moms oveni.
Ved levering fra USA kommer der told og moms oveni, men jeg har hørt at man
kan være så heldig at ens forsendelse slipper gennem uden at fortoldning/momsning
finder sted.

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-02-02 22:10

Lars Jørgensen skrev:

> [...]
>edbpriser.dk kan jeg se at en tilsvarende blok, her i Danmark koster over
>2800,- !!! (hvilket er noget i overkanten).

En 256MB-klods kan nu fås for 1'125,- - det er måske en lidt mere
menneskelig pris...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Torbenth

Dato : 12-02-02 22:39

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen
<741j6u4ob8h8l7va4m5hm33a0o8t880ivs@news.tele.dk>...

>En 256MB-klods kan nu fås for 1'125,- - det er måske en lidt mere
>menneskelig pris...

Hej.

Jeg har lige købt 256 Mb TwinMOS PC166 5nS SDram hos PRC Data. Pris incl
fragt og opkrævning kr. 744,00.
Det kan køre CAS 2. Se selv på hjemmesiden.

Mvh.
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-02-02 23:54

Torbenth skrev:

>Jeg har lige købt 256 Mb TwinMOS PC166 5nS SDram hos PRC Data. Pris incl
>fragt og opkrævning kr. 744,00.

Jeg skal bruge DDR-RAM, det burde jeg nok have skrevet. Jeg tror det
ender med Kingston (hvis jeg kan lokke en god pris ud af dem på en
samlet ordre), ellers måske Veritech.

(Hvordan er disse mærker?)

>Det kan køre CAS 2. Se selv på hjemmesiden.

CAS 2?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Torbenth

Dato : 13-02-02 00:24

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

>CAS 2?

Svjv får cas 2 rammen til at udføre instruktionerne hurtigere.

Mvh.
Torben

Fra : Niels Svendsen

Dato : 12-02-02 23:24

Har altid haft gode erfaringer med Kingston. Så vidt jeg erindrer, er der
livsvarig garanti.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-02-02 07:57

Crusial DDR-2100 eller TwinMos DDR-2700

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 13-02-02 17:13

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Crusial DDR-2100 eller TwinMos DDR-2700
>
> "Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> wrote in message

Hvorfor ikke: Veritech 512MB til 1399,- ????

(: MarlboroMan :)
134144219