shetlandspony med pelsproblem
Fra : raceace

Dato : 12-02-02 19:13

hej!!!

jeg har en shetlandspony som er begyndt at tabe pelsen på halsen på begge
sider --er der nogen som har nogle erfaringer som de vil dele med mig vil
jeg blive glad.

mvh raceace

Fra : Jane

Dato : 12-02-02 19:20

går den ude (hvor meget) ?
har den dækken på eller noget?
hvordan ser pletterne ud, er hårende helt faldt af, eller ser de ud som om
de nærmest er barberet i en halv centimeters længte?
klør den sig?

Fra : tandrup

Dato : 12-02-02 21:32

Hejsa..
Min shetlænder har det samme problem, det kommer dog først hen ad Marts
måned når det bliver lunt i vejret.
Han bliver skaldet i pletter på halsen og lidt i nakken.
Han er blevet undersøgt på kryds og tværs af dyrlægen, men han fejler
intet.
Jeg har dog fundet en løsning på problemet, masser af strigling på
området
så man fjerner løse hår, og til påske plejer jeg så at klippe ham på
halsen,
det afhjælper problemet helt.
Jeg håber du kunne bruge svaret til noget.
Kærlig hilsen Marlene Tandrup.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars A. Christensen

Dato : 13-02-02 10:43

Nogle af vores shetlændere og islændere har samme problem. Vi har ikke
kunnet finde noget utøj, så vi hælder til den teori at det skyldes det
varme vejr der får deres pels til at klør, især oppe under manken.

Mvh
Lars
<http://www.mosea.dk/>

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-02-02 23:01

"Lars A. Christensen" <larsch_geo@yahoo.com> wrote in message
> Nogle af vores shetlændere og islændere har samme problem. Vi har ikke
> kunnet finde noget utøj, så vi hælder til den teori at det skyldes det
> varme vejr der får deres pels til at klør, især oppe under manken.

Kan det så ikke afhjælpes med en gang vask når det bliver lidt varmere i
vejret, så man ikke skamklipper den stakkels hest?
Der findes noget vegetabilsk salve (vistnok noget fransk noget), men det
kræver at man vasker hesten, hvilket det er for koldt til endnu. Nogen der
har et andet forslag?? Eller andre midler?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Richard Nybo

Dato : 14-02-02 10:14

Hejsa!
Har du checket om den har lus? Tit gnubber de pelsen af på halsen, hvis de
har lus....

Camilla

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-02-02 00:28

"Richard Nybo" <rich@adslhome.dk> wrote in message
> Hejsa!
> Har du checket om den har lus? Tit gnubber de pelsen af på halsen, hvis de
> har lus....

Det er ikke lus.

mvh
Trond Øyvind Hermansen