lidt hjælp til ny maskine
Fra : Brian Søgaard

Dato : 12-02-02 18:37

Hvis man nu snart skal ud og invisterer i en ny maskine men synes de der DDR
ram er ALT for dyre. Hvad skal man så gå efter. Jeg har planer om den der
Athlon 18xp(tror jeg nok den hedder). Hvilket bundkort skal jeg køre sammen
med det?
Det kan godt være der er andre ting jeg skal tage højde for men den skal
bruges til lidt spil og grafik og tekst behandling
Pris siden havde jeg regnet med skulle være på 5000 for kabinet,
motherboard, cpu og ram
Alt andet har jeg
Brian

Fra : Gichael

Dato : 13-02-02 09:26

Okay..

Køb DDR-Ram på www.crusial.com
Køb et ordentlig bundkort. Se efter tests på www.anandtech.com
www.tomshardware.com
søg på www.google.com efter tests.

Køb en ordenlig køler.
f.eks. en
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=141&page=1
eller en
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=344&page=1 og monter en 80mm
papst blæser så den ikke larmer

Mvh Michael

Fra : Leony

Dato : 13-02-02 12:49

"Brian Søgaard" <brian@gronaerten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ram er ALT for dyre. Hvad skal man så gå efter. Jeg har planer om den der
> Athlon 18xp(tror jeg nok den hedder). Hvilket bundkort skal jeg køre

Hvis du køber en "ferrari-cpu" er du også nødt til at købe "ferrari-ram".
Jeg ved ikke om du kan få et bundkort der understøtter den cpu (18xp) og
SD-RAM. Dette ville dog være skidt da du så ikke udnytter den fulde
båndbredde til ram'men som du har til rådighed. SD-RAM kører med 133 mhz,
DDR-RAM kører 266 mhz. Hvis jeg var dig ville jeg bide i det dyre æble og
købe DDR-RAM.

> Det kan godt være der er andre ting jeg skal tage højde for men den skal
> bruges til lidt spil og grafik og tekst behandling

Hvis du kun skal bruge den lidt så spar dog nogle penge og køb en mindre
cpu

> Alt andet har jeg

Måske en kraftigere strømforsyning, du skal i hvert fald undersøge at den du
har nu kan bruges.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Brian Søgaard

Dato : 14-02-02 18:15

Den skal IKKE kun bruges lidt. Men takker for jeres svar. de har svaret på
det som jeg søgte
Brian

--
Seat 1.6 med 75 ponyer der alle er på græs

Fra : Leony

Dato : 15-02-02 13:02

> [...]

Det kan godt være der er andre ting jeg skal tage højde for men den skal
bruges til lidt spil og grafik og tekst behandling.

Sakset fra din mail, du skriver lidt