Gamle klassekammerater på nettet
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 12-02-02 17:07

Min far har været til en fest hvor de skulle samles fordi det var 50
år siden de var gået ud af skolen.
En af hans gamle klassekammerater havde fundet alle sammen på nettet.
Jeg ved ikke om det er under rigsarkivet i Viborg eller hvad det
hedder.

Jeg har selv været ved at lede efter gamle klassekammerater i
rigsarkivet i Viborg på internettet, men har ikke kunnet finde det.

Er der ikke en som kan skrive den helt præcise internetadresse hvor
man kan finde noget sådan. Helst så man er klar til at søge lige med
det samme på det sted. Det skal skæres fuldstændig ud i pap.
Jeg tænker på fødselsdato, bryllup o.s.v.

Fra : Familien Kristensen

Dato : 12-02-02 18:07

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:11fi6uofb2m1dfafvia7vrjcd5ppa0d2fk@4ax.com...
> [...]
> det samme på det sted. Det skal skæres fuldstændig ud i pap.
> Jeg tænker på fødselsdato, bryllup o.s.v.

Jeg tror de kniber lidt med at klassekammerater på arkiverne, for de har jo
kun "gamle ting"

Du kan jo prøve at finde dine gamle klassekammerater på
http://venner.jubii.dk/
Du skal bare følge vejledningen. Det er jo ikke sikkert at alle dine
klassekammerater har tilmeldt sig Jubiis Gamle Venner, men hvis du kan finde
nogle stykker, kan det jo være, at DE ved noget om dem, som i mangler ?

Du kan også prøve at søge gennem telefonbøgerne, f.eks. www.degulesider.dk.

Mest tror jeg dog du får ud at at sætte en annonce (evt. i rodekassen, de
plejer at være billige) i det lokale distriksblad (jeg ved ikke hvad man
skal gøre for københavnsområdet), eller ringe til en journalist på det
lokale dagblad og spørge om han/hun vil hjælpe dig, ved at skrive en
artikel.
Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 12-02-02 22:30

>Jeg tror de kniber lidt med at klassekammerater på arkiverne, for de har jo
>kun "gamle ting"

Jeg skulle nok ikke have skrevet det om at finde mine egne
klassekammerater.
Fordi der er noget om at man kun kan finde personer som er 50 år
tilbage i tiden.
Måske fra 1800-1952.
Jeg vil prøve at finde min fars klassekammerater på samme måde som
hans gamle klassekammerat gjorde. Hvordan gør man det ?

Så man eventuelt kunne lave lidt slægtsforskning på internet. Det er
det som er min egentlige plan.

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 13-02-02 01:48

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i melding

> Jeg skulle nok ikke have skrevet det om at finde mine egne
> klassekammerater.
> Fordi der er noget om at man kun kan finde personer som er 50 år
> tilbage i tiden.

I Norge er skattelistene utlagt på internett, og der står
bosted, adresse og alder. Man kan søke på de forskjel-
lige avisene. Jeg fant iallefall ut hvor flere av mine gamle
venner og klassekamerater for 20-30 år siden bor i dag,
og deres adresser. Kanskje er skattelistene utlagt på net-
tet for Danmark også?

Anne Lise Hovdal

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 13-02-02 12:42

> [...]
>lige avisene. Jeg fant iallefall ut hvor flere av mine gamle
>venner og klassekamerater for 20-30 år siden bor i dag,

Jeg mener det ikke.
Men det må der være nogle danskere som kan svare på her i konferencen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-02 17:11

Man kan også finde dem her http://ds.telefri.dk/

mvh.