Pause en film - loade ny og bagefter retur~
Fra : Birgitte L. Jensen

Dato : 12-02-02 14:46

Hej Flash NW

Jeg er interesseret i at høre om følgende kan lade sig gøre i Flash:

Jeg har en film A som på et tidspunkt skal kunne pauses /stoppes, og derfra
loade en ny film B (So far so good...det kan selvfølgelig lade sig gøre), nu
kommer den lidt mere besværlige del:

Når en del af film B er overstået og man ønsker at gå tilbage til hvor film
A blev sat i pause/stoppet, hvad kan man så eventuelt gøre?

Det ville endda være fint hvis der i film B var mulighed for at skælne
imellem om man kom fra film A eller film B, da den del i film B der vises
kan opfattes som en "Detour" i film B... (på sin vis er den form for
history.back() jeg leder efter!!!)

Mvh
Birgitte Jensen

Fra : Brian Andersen

Dato : 12-02-02 23:00

Ka' du ikke bare bruge den action, der hedder loadMovie til at loade film B
oven i A. Du kan sørge for, at film A hopper til en tom frame, når film B
loader ind i _level1, så man kun ser film B. Og omvendt - hvis brugeren
hopper tilbage til et sted i film A, så sørger du for at film B hopper til
en tom frame, så man kun ser indholdet i film A.

/Brian

www.bluesbrother.dk
www.albertus.dk

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 13-02-02 14:19

Hvis du nu i loader film B ind i film A på _level3.
I B skriver du at
i=0;
og ved et bestemt sted - lad os sige at du stopper film B i frame 19
her sætter du så
i=1;
På den måde kan du så i A filmen afgør om B er i frame 19
Så kan du starte A, hvis det er sandt at _level3.i er 1 på følgende måde:

onClipEvent (enterFrame) {
if (_level3.i = = 1) {
_root.gotoAndPlay();
//og for den sags skyld film B
_level3.gotoAndPlay(20);
}

Måske var det ikke helt det du spurte om, men kan du bruge princippet?
Søren
www.mijau.dk