Magnesium ....
Fra : Iben Holst

Dato : 12-02-02 11:28

Hejsa !

Jeg er stødt på at det skulle være rigtig godt at give sin hest et tilskud
af magnesium for at dæmpe nervøsitet / stress m.v.
Er der nogen herinde som kan be- eller afkræfte sandheden i dét ?

Iben

Fra : Jane

Dato : 12-02-02 14:00

prøv at gå ind på heste-nettet.dk
der har emnet lige været oppe, du skal ind på rytter snak, og derunder vælge
røgt og pleje så vil du finde et emne der heder magnesium! (siden fungerer
stort set lige som det her!

Fra : Iben Holst

Dato : 13-02-02 18:13

> [...]
vælge
> røgt og pleje så vil du finde et emne der heder magnesium! (siden fungerer

*S* Det er netop derinde jeg er stødt på det, men jeg kunne godt tænke mig
at få lidt mere dybdegående viden.

Iben

Fra : Mona

Dato : 15-02-02 20:20

> [...]
> af magnesium for at dæmpe nervøsitet / stress m.v.
> Er der nogen herinde som kan be- eller afkræfte sandheden i dét

Hej Iben.

Jeg har næsten lige fået heste, og p.t. læser jeg alt hvad jeg
kan komme i nærheden af for at få lidt mere viden om heste og
hestehold.
I en bog der hedder 'Staldtips' af Christiane Gohl (udgivet i
1997, pris ca. kr. 70-100) står der:

- CITAT -
Mærkeligt nok bananer!
Alle taler om magnesium - som om det var et vidundermiddel mod
nervøsitet hos heste. Sagen er, at der virkelig er mange heste,
der som følge af magnesiummangel er blevet nervøse, og som går og
tripper hele tiden. Det er dog ikke nær så hyppigt forekommende,
som mange tror. Den, der mistænker, at hendes ridedyr lider af
magnesiummangel, behøver i alle tilfælde ikke dyre præparater. En
banan om dagen rækker. Den giver ikke bare hesten tilstrækkeligt
med magnesium, men indeholder også mange andre vitaminer og
mineraler. Hvis kuren ikke virker på hesten, er det værd at
forsøge med rytteren! Hvis denne bliver roligere, har det en
stærkt afsmittende virkning på hesten. Det er i alle tilfælde
forsøget værd.
- CITAT SLUT -

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-02-02 21:53

Hej Mona!

Var det ikke noget med, at du ville skrive lidt om hvilke heste
det er du har købt osv?!
Jeg er meget nysgerrig for at høre lidt om hvad det er du har
investeret i!
Håber at høre mere fra dig.

Venlig hilsen Nina og Jacques :0)

Fra : Mona

Dato : 17-02-02 08:21

Hej Nina.

Jo, du har helt ret, så jeg skrev lidt om mine heste i den tråd,
som handler om at jeg har købt 2 heste - HURRA - HURRA.

Mange hilsner fra

Mona

Nina Svanholm <stoltze@mail.dk> skrev i en

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-02 14:05

Se det er jo faktisk helt pinligt !! - for den bog har jeg nemlig også selv
*GG*
Tak for opfriskede ......

Iben