Hvilket kabinet?
Fra : Søren Madsen

Dato : 12-02-02 09:28

Undskyld, jeg spørger lige dumt.
Hvordan ser jeg om mit kabinet er et AT eller ATX?
Jeg har et Super Socket 7 bundkort der vidst nok går op til 500mhz cpu'er,
hvis den oplysning kan bruges til noget.
Jeg spørger fordi jeg tænker på at købe ind til en opgradering til socket A,
og vil vide om kabinettet kan bruges
Søren

Fra : orbital

Dato : 12-02-02 09:37

On Tue, 12 Feb 2002 09:27:34 +0100, "Søren Madsen"
<soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>hvis den oplysning kan bruges til noget.
>Jeg spørger fordi jeg tænker på at købe ind til en opgradering til socket A,

AT kabinetter har et strømstik til bundkortet med een stikrække. ATX
har 2 rækker. AT-strømstik er desuden 2-delte, hvor man vender sort
ledning imod sort ledning. ATX er eet stort stik.
Desuden er rummet til bundkort mindre og mere kvadratisk i et
AT-kabinet, så et atx bundkort kan slet ikke være der.

Men et AT bundkort med både AT og ATX strømstik kan godt sidde i et
atx kabinet.

mvh

John

Fra : [SANTA]-Muff Diver

Dato : 12-02-02 15:43

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis den oplysning kan bruges til noget.
> Jeg spørger fordi jeg tænker på at købe ind til en opgradering til socket

Så vidt jeg ved slukker ATX-strømforsyningen af sig selv når du lukker
computeren.
Ved AT-strømforsyner kommer der billedet med "Du kan nu slukke for din
computer".

Fra : Søren Madsen

Dato : 12-02-02 22:10

Den slukker ihvertfald selv når jeg trykker "luk computeren". Tjekker lige
det med stikket.
Søren

Fra : Andy

Dato : 17-02-02 03:40

> [...]
> hvis den oplysning kan bruges til noget.
> Jeg spørger fordi jeg tænker på at købe ind til en opgradering til socket

Hvis tasteturstikket er lige så tykt som din tommelfinger er det et AT
kabinet.
Hvis stikket er tykt som din lillefinger, så er det et ATX stik...

MVH,

Andy